پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۱۶۴
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: مسئول سازمان گردشگری جهاد دانشگاهی کشور گفت: از سال ۸۴ تاکنون ۲ هزار و ۶۴۸ مقاله و ۱۸ کتاب از طریق برگزاری‎ جشنواره ملی خلیج فارس توسط این مرکز تولید و منتشر شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، رحیم یعقوب زاده در آیین گشایش پانزدهمین جشنواره ملی خلیج فارس در بوشهر در ارتباط تصویری با این جشنواره اظهار داشت: همزمان با ۱۰ اردیبهشت سال ۸۴ که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز ملی خلیج فارس ثبت شد از همین سال مرکز گردشگری علمی فرهنگی ایران اقدام به برگزاری همایش ملی علمی و فرهنگی خلیج فارس کرد که تاکنون ۱۴ دوره آن برگزار شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون در این ارتباط ۲۷ نشست تخصصی برگزار و مقاله‌ها و سخنرانی‏‌های جشنواره در قالب کتاب چاپ و در اختیار مسئولان مرتبط با موضوع خلیج فارس قرار گرفته است.

یعقوب زاده عنوان کرد: باید سعی کرد نام خلیج فارس در سطح بین المللی زنده نگه داشته شود و به صورت کامل رواج پیدا کند که در این ارتباط در پانزدهمین دوره جشنواره ملی خلیج فارس، گردشگری دریایی، تحولات سیاسی منطقه و تحولات فرهنگی از جمله مباحثی است که مورد توجه و تمرکز جدی قرار گرفته است.

وی گفت: مخاطرات زیست محیطی خلیج فارس از دیگر مواردی است که در قالب رویداد‌های مختلف به آن پرداخته و در حوزه بازاریابی و تبلیغات به ویژه در عرصه بین المللی برای نام خلیج فارس و شناساندن ظرفیت‌های این دریا و نواحی ساحلی آن تلاش خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر هم گفت:: امسال مقرر شده است بزرگداشت خلیج فارس در استان بوشهر از ۶ ماه پیش از روز ملی خلیج فارس آغاز شود که از این زمان تا روز ملی خلیج فارس ۱۵ برنامه متنوع اجرا می‏‌شود.

علی احمدی زاده افزود: سلسله کارگاه‌‎هایی در حوزه خلیج فارس با رویکرد‌های ملی و بین المللی و برخی کار‌های علمی و پژوهشی برگزار و نمایشگاه کتاب و اسناد خلیج فارس از دیگر رویداد‌های پیش بینی شده برای بزرگداشت روز ملی خلیج فارس است.

وی گفت:۱۰ اردیبهشت ماه سال آینده اختتامیه این جشنواره بر خلاف سال‌های گذشته که در استان‏‌های تهران و هرمزگان برگزار می‌‏شد به میزبانی بوشهر برگزار خواهد شد.

در این آیین از خانواده شهیدان نادر مهدوی و مسعود خلعتی به عنوان شهیدان نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس تجلیل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر