شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۱۷۵
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در ششمین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم، ۷۵۰ میلیون دلار برای حمایت از صنایع دریایی این استان مصوب شد که حل مشکلات شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) در این زمینه در اولویت قرار دارد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت صدرا در بوشهر با اشاره به اهمیت و جایگاه این شرکت اظهار داشت: این اعتبار ۷۵۰ میلیون دلاری در مدت سه سال و سالانه ۲۵۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود.

وی بیان کرد: شرکت صدرا نقشی مهم در اقتصاد استان بوشهر بازی می‌کند از این رو توجه و رسیدگی به مسائل و مشکلات آن از سوی مدیریت این استان ضروری است.

محمدی ‎زاده ادامه داد: به منظور رسیدگی به مشکلات مهم صدرا، تیمی متشکل از معاون اقتصادی استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر و مدیر شرکت صدرا تشکیل می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از اموری که باید توسط تیم یاد شده دنبال شود موضوع فرایند تخصیص اعتبار برای ساخت شناورها بر اساس برنامه زمان بندی دقیق است.

محمدی ‎زاده گفت: موضوع مالکیت زمین صدرا از دیگر درخواست ها و مشکلات این شرکت است که در این زمینه باید راهکارهای لازم شناسایی و تمام تلاش برای صدور سند زمین آن انجام شود.

استاندار بوشهر بیان کرد: انتظار می‌‏رود صدرا موضوع شریک کردن کارکنان بومی شرکت صدرا در سهام شرکت را در دستور کار  قرار دهد.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما کمک به توسعه فعالیت‌های صدرا است تا از این طریق روند اشتغال و تولید در این شرکت به نحوی مطلوب ادامه یابد.

مدیرمنطقه جنوب صدرا در این نشست با تشریح پروژه های در دست اجرای این شرکت گفت: در بخش های ساخت شناور و کشتی های خارجی شماری پروژه در دست انجام و بخشی به اتمام رسیده است.

علی زارعی افزود: همچنین پروژه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری سکوها هم در دست انجام است و با تامین منابع مالی جدید ساخت شناورها و کشتی های جدید را استارت می زنیم.

وی عنوان کرد: هم اکنون در بخش تعمیرات پروژه‌های پارس جنوبی ۵۰۰ نفر و در بخش جزیره کشتی سازی بوشهر ۷۰۰ نفر نیرو در شرکت صدرا اشتغال دارند.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت، در قالب ششمین سفر استانی دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۱۶ مهرماه سال جاری به استان بوشهر استان بوشهر سفر کردند.

در این سفر هیات دولت سیزدهم ۱۱۱ طرح و توافقنامه برای محرومیت زدایی، توسعه زیرساختی و رونق اقتصادی استان بوشهر تصویب کرد که باعث امیدواری مردم این استان شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر