جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۱۷۶
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

فکرشهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: این استان دارای کمترین ردیف اعتبار ملی در حوزه راه است.

به گزارش فکرشهر، فرزاد رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از پروژه‏‌های راه سازی این استان بزرگراه بوشهر - دیر است که از محل اعتبارت نفت عملیات اجرایی آن در قالب ۱۴ قطعه به طول ۱۹۲ کیلومتر آغاز شده است.

وی بیان کرد: این پروژه مقرر بود که با اعتبارات وزارت نفت به سرانجام برسد ولی تاکنون تنها ۱۳۰ میلیارد تومان به اجرای پروژه کمک شده است.

رستمی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز قطعه‏‌های ۱۰ تا ۱۳ پروژه که حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است با انجام مطالعات توجیه فنی و اقتصادی انتظار است از محل ردیف محلی تامین شود.

وی اضافه کرد: پروژه جاده ساحلی دیر  - کنگان نیز در مقطعی که برآورد اجرای آن ۲۴ میلیارد تومان بود تامین نیمی از این اعبترا در تعهد وزارت نفت قرار داشت اما اکنون با افزایش هزینه این طرح به  ۲۴۰ میلیارد تومان تکلیف تعهد وزارت نفت مشخص نیست.

رستمی یادآور شد: طول این مسیر ۹ کیلومتر و از لحاظ گردشگری و ایجاد اشتغال بسیار حائز اهمیت است و مسیر شهرهای کنگان و دیر را ۲۰ کیلومتر کوتاه‎تر می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: جاده دولت آباد - زیارت نیز به عنوان پروژه متصل کننده بزرگراه‌های ساحلی بوشهر-دیر و خلیج فارس به طول ۴۲ کیلومتر با تلاش نماینده شهرستان در کریدور ساحلی قرار گرفته ولی فاقد کمیسیون ماده ۲۳ است.

وی یادآور شد: با اعتبارات استانی و وزارت نفت تاکنون ۱۸ کیلومتر از مسیر یاد شده زیر بار ترافیک رفته و مابقی نیز حدود ۱۳ کیلومتر تحویل پیمانکار شده و انتظار است اعتبار موردنیاز آن تامین شود.

رستمی اضافه کرد: محور شنبه - ناصری - باغان و ریز به عنوان پروژه اتصال دهنده شهرستان‌‎های دشتی و جم که فاصله شهرستان جم تا مرکز استان را ۴۰ کیلومتر کوتاه می‌کند.

وی گفت: ادامه مسیر یاده شده به دژگاه و استان فارس است که از محل اعتبارات استانی ۱۷ کیلومتر آن بهسازی شده است که انتظار می‏‌رود از محل اعتبارات نفت و ملی بودجه این پروژه مهم تامین شود.

رستمی ادامه داد: باند دوم مسیر ساحلی بوشهر- بندر ریگ- گناوه ادامه جاده ساحلی بوشهر - دیر است که با توجه به تک بانده بودن، ترافیک بالا و تصادف‎‌های بسیار زیادی که دارد و  انجام مطالعات توجیه فنی و اقتصادی باند دوم انتظار است اعتبار موردنیاز آن تامین شود.

وی افزود: مسیر گناوه - گوره و گچساران نیز محور اتصال استان بوشهر به کهگیلویه و بویراحمد است که طول آن ۱۲۰ کیلومتر و از این میزان ۶۵ کیلومتر در حوزه استان بوشهر واقع است.

رستمی اظهار کرد: اجرای این پروژه ۲ سال است که با وجود اختصاص اعتبار ولی تخصیص نمی‌‎شود.

وی ادامه داد: بهسازی مسیر سعدآباد- وحدتیه در دست انجام است که در صورت ردیف‌دار شدن روند اجرای آن شتاب بیشتری می‌‎گیرد.

رستمی بیان کرد: با اجرای کامل این پروژه اتصال شهرهای شمالی استان بوشهر به استان فارس از این مسیر اتفاق می‌افتد که با تحقق این مهم ترافیک مسیر برازجان- دالکی نیز کاهش می یابد.

وی ادامه داد: مسیر خشت- وحدتیه- شبانکاره (به استثناء مسیر آنتنی وحدتیه از سمت استان فارس) که طول آن ۴۴ کیلومتر است، اتصال دهنده شهرستان‎‌های شمالی استان بوشهر به استان فارس است که پل بزرگ و قسمتی از این مسیر ساخته شده است.

رستمی اظهار کرد: این پروژه ردیف دار شده اما اعتبار کمی دارد که با این حال با اعتبارت استانی از سمت شبانکاره پنج کیلومتر آن بازگشایی شده است.

وی ادامه داد: محور دلوار - اهرم- فراشبند نیز با تلاش نمایندگان در کریدور ساحلی واقع شده اما فاقد کمیسیون ماده ۲۳ است.

رستمی افزود: اجرای این پروژه منطقه تجاری ساحلی دلوار را به استان فارس متصل می‎‌کند و به عنوان دومین مسیر اتصال استان بوشهر به فارس است که از لحاظ پدافندغیرعامل حائز اهمیتی ویژه است.

وی اظهار کرد: مسیر برازجان- کلمه- فراشبند نیز به عنوان یک منطقه تفریحی - توریستی از محل اعتبارات استانی ۱۳ کیلومتر آن بهسازی و مطالعه تمام مسیر نیز پایان یافته است.

رستمی یادآور شد: بخش بوشکان شهرستان دشتستان اکنون فاقد راه مستقیم به مرکز شهرستان است زیرا ساکنان این بخش برای رسیدن به مرکز شهرستان باید از تنگستان عبور کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر