جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۱۹۵
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰

فکرشهر: سخنگوی آموزش و پرورش استان بوشهر در امور بازگشایی مدارس گفت: ۸۷۰ مدرسه با جمعیت کمتر از ۳۰۰ نفر پس از تائید بازرسان در این استان شرایط لازم را برای فعالیت در نیمه نخست آبان ماه دارند.

به گزارش فکرشهر، حسین درتاج روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین ۱۵۸ مدرسه بالای ۳۰۰ نفر جمعیت در استان بوشهر وجود دارد که می‌توانند در نیمه دوم آبان ماه فعالیت حضوری داشته باشند.

وی اضافه کرد: مدرسه‌ها باید برای برگزاری آموزش حضوری درخواست بدهند و پرسشنامه و چک لیست‌های بهداشتی مورد نظر را تکمیل کنند سپس بازرسان اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق، برای بررسی مواردی که باید رعایت شود به مدرسه می‌روند و در صورت تائید، مجوز آموزش حضوری صادر می‌شود.

درتاج اظهار کرد: رعایت فاصله یک و نیم متری میان دانش آموزان و تهویه مناسب از جمله الزام‌هایی است که باید رعایت شود.

سخنگوی آموزش و پرورش استان بوشهر در امور بازگشایی مدارس تاکید کرد: اگر مدرسه‌ای بدون مجوز در حال فعالیت حضوری باشد بازرسان آموزش و پرورش و مرکز بهداشت با مسئولان آن مدرسه برخورد قانونی و از ادامه کار آنها جلوگیری می‌شود.

وی بیان کرد: از اول مهرماه نیز ۸۵۲ مدرسه شامل ۴۰۳ مدرسه روستایی و عشایری کمتر از ۱۵ نفر و ۲۳۸ مدرسه ۳۰ نفر به پائین، ۱۱۴ هنرستان فنی و حرفه ای و کار دانش برای ارائه درس‌های عملی و مهارتی و کلاس اولی‌های ۹۷ مدرسه شهری در استان بوشهر به صورت حضوری فعالیت دارند.

سخنگوی آموزش و پرورش در امور بازگشایی مدارس استان بوشهر گفت: اصل در فعالیت حضوری مدرسه‌ها تامین سلامت دانش آموزان است و تلاش می‌شود محیطی سالم و بهداشتی برای فعالیت حضوری آنان در مدرسه‌ها فراهم شود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ۹۵ درصد معلمان هر دو نوبت واکسن و ۷۰ درصد دانش آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال استان بوشهر نوبت نخست واکسن کرونا خود را دریافت کرده‌اند.

درتاج با تاکید براینکه دغدغه مسئولان آموزش و پرورش در زمینه تامین سلامت دانش آموزان کمتر از خانواده‌ها نیست گفت: باید توجه داشت هیچ آموزشی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری باشد و می‌طلبد خانواده‌ها در زمینه حضور تدریجی و اقضایی فرزندان خود در کلاس‌های درس همکاری لازم با مدرسه داشته باشند.

در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱، ۲۴۰ هزار دانش آموز در قالب یکهزار و ۹۰۰ مدرسه در استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر