جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۲۳۲
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای حل مشکل کمبود آب آشامیدنی ۹۶ هزار مترمکعب آب‌شیرین کن در این استان در دست اجرا است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالحمید حمزه پور روز پنجشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌شود ۳۰هزار مترمکعب از این آب شیرین کن‌ها تا پایان امسال و مابقی نیز تا سال آینده وارد مدار تولید شوند.

وی ادامه داد: با این برنامه‌ریزی انجام شده میزان تامین آب استان بوشهر از طریق آب شیرین‌کن‌ها به ۴۰ تا ۴۵ درصد می‌رسد.

حمزه پور اضافه کرد: با فعالیت ۲ واحد آب شیرین کن‌های بوشهر و کنگان در زمان حاضر ۴۰هزار مترمکعب شیرین سازی آب دریا در این استان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در زمان حاضر بیش از یکهزار و ۲۰۰ تا یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش تاسیس آب شیرین کن‌ها از سوی بخش خصوصی در این استان در حال سرمایه گذاری است و افزون براین قرار است دولت نیز برای خرید این آب به صورت تضمینی سرمایه گذاری عظیمی داشته باشد بنابراین آب تولیدی حاصل از شیرین سازی بسیار گران است.

حمزه پور ظهار کرد: اگر نرخ آب سد و یا چاه ۲ تا سه هزار تومان باشد آب به دست آمده از آب شیرین کن‌ها ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است اما با این وجود دولت این همت را دارد که برای برطرف کردن مشکل و تامین نیاز اساسی مردم به آب آشامیدنی این هزینه را بکند.

وی اضافه کرد: استان بوشهر جزو محدود استان‌های کشور است که در سرزمین مادری خود چیزی به عنوان منابع آب آشامیدنی شیرین قابل دسترسی در سطح و زیر زمین ندارد هر چند یکسری سدهایی در دست احداث است اما به دلیل EC بالای آبی که از حوضه‌ها وارد سدها می‌شود این آب‌ها هرگز قابل آشامیدن نیست.

حمزه پور اظهار کرد: در زمان حاضر استان بوشهر منابع آب‌های زیرزمینی چاه‌ها را به طور کامل از دست داده‌ و ۸۰ درصد ازآب آشامیدنی مورد نیاز استان نیز از استان‌های همجوار از جمله کهگیلویه و بویر احمد و فارس تامین می‌شود. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: کاهش وابستگی استان بوشهر از نظر منابع آب به استان‌های همجوار با توجه به وجود 9۰۰ کیلومتر مرز دریایی با خلیج فاری از رویکردهای مهم استان در بخش تامین آب است.

وی با بیان اینکه هرچند در بخش احداث آب شیرین کن‌ها دیر اقدام شده اما خوب شروع کرده ایم گفت: با توجه به نگاه رئیس جمهوری در زمینه تامین آب به عنوان نخستین مساله استان بوشهر این یک فرصت برای استان است که از این نگاه رئیس جمهوری استفاده کند و یک بار برای همیشه مساله کمبود آب در این استان برطرف شود.

حقابه استان بوشهر از سد کوثر و کازرون باید حفظ شود

وی تاکید کرد: هرچند تلاش شده با استفاده از ظرفیت دریا مشکل کمبود آب آشامیدنی در استان بوشهر برطرف شود اما تحت هر شرایطی باید حقابه استان بوشهر از سد کوثر و منابع آب کازرون حفظ شود و نباید این حقابه را به بهانه دریا و احداث آب شیرین کن‌ها  از دست بدهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: ممکن است این حقابه‌ها در اثر کم بارشی کاهش یابد اما باید به عنوان یک ضرورت برای پشتیبانی این استان حفظ شود.

نظرات بینندگان
شهروند
|
-
|
پنجشنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۷
الان چندین ماه هست با مشکل شدید کم آبی مواجهیم . ظاهرا آبی که از استان های دیگر وارد استان میشود مدیریت صحیح برای تقسیم بین محلات ندارد و محلات فقر نشین شهر بوشهر برای دسترسی به اب در پایین ترین سطح قرار دارند. هر چه به اداره اب زنگ میزنیم و مراجعه میکنیم هیچ فایده ای ندارد.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر