جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۲۹۷
جمعه ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

فکرشهر: نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شمال استان آن‌گونه که باید مورد توجه نبوده است، گفت: در حوزه زیرساختی کار‌های اساسی انجام نشده و نیاز به توجه بیشتری از سوی مسئولین ملی و استانی دارد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، عبدالکریم جمیری در بررسی مسائل و مشکلات بندر ریگ با حضور  شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بندرریگ با تاکید بر خدمت رسانی بیشتر مسئولان به مردم بیان کرد: مردم شرایط مناسبی ندارند و توقع دارند کسانی که در عرصه مدیریت نقش آفرینی می‌کنند به نمایندگی از آن‌ها بتوانند کار درست را انجام دهند.

وی افزود: توقع این است در این دوره جدید که قوای مجریه، قضائیه و مقننه و شورا‌های شهر با رویکرد جدید با انتخاب مستقیم و غیرمستقیم مردم روی کار آمده اند، اتفاقات بهتری برای مردم رقم بخورد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس عنوان کرد: هر جا که محرومیت بیشتری وجود دارد مردم حق بیشتری دارند و باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

 وی با بیان اینکه شمال استان آن‌گونه که باید مورد توجه نبوده است، ادامه داد: در حوزه زیرساختی کار‌های اساسی انجام نشده و نیاز به توجه بیشتری از سوی مسئولین ملی و استانی دارد. تلاشمان بر این بوده که نگرش مسئولین کشوری و استانی به این منطقه تغییر کند و اتفاقات جدیدی برای توسعه و پیشرفت آن رقم بخورد.

جمیری افزود: با تلاش‌هایی که صورت گرفته داریم نتایج خوبی می‌گیریم، از سرمایه گذاران بزرگی دعوت کرده‌ایم که در گناوه و دیلم سرمایه‎‌گذاری کنند، در حوزه فولاد سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته است و سرمایه‌گذاری‌های بهتری هم در حوزه‌های دیگر صورت خواهد گرفت که به توسعه منطقه و افزایش اشتغال جوانان بومی کمک خواهد کرد.

ضرورت تکمیل طرح‌های نیمه تمام در ریگ

 وی تاکید کرد: طرح‌هایی که در شهر ریگ تعریف شده باید تکمیل شود و برای تخصیص بودجه‌های موردنیاز آن پیگیری صورت بگیرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس ادامه داد: برای توسعه روستاها، طرح‌های هادی، چمن مصنوعی و اصلاح راه روستایی اعتباراتی از وزارت نفت جذب کردیم که در بخشی تخصیص یافته است و طرح‌ها شروع شده‌اند، از بنیاد مسکن، قیر و اعتبارات ریالی گرفتیم، از مدیریت مناطق محروم و توسعه روستایی ریاست جمهوری نیز بودجه‌هایی گرفتیم که در اختیار مسئولین شهر‌ها و روستا‌های حوزه انتخابیه قرار گرفته است.

وی گفت: از محل بودجه استانی که در اختیار نمایندگان قرار گرفته، ۱۵ میلیاردتومان به حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم تخصیص یافته و بیشتر این مبلغ در گناوه و دیلم هزینه شده است.

جمیری بیان کرد: برای راهبری بهتر امور و تمرکز بر طرح‌های مهم و اولویت دار، باید هماهنگی و هم افزایی بیشتری بین مسئولین شهرستان وجود داشته باشد، مدیران در فرمانداری، بخشداری، شهرداری و شورای شهر باید اولویت‌بندی‌ها را مشخص کنند و در این مسیر ما نیز با تمام توان از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر بندر ریگ نیز گفت: اکنون یکی از موضوع‌های مهم مدنظر مردم تکمیل جاده ساحلی و خیابان مطهری است که اهتمام جدی برای تکمیل آن ایجاد شده است.

راستی عنوان کرد: درمرحله دوم طرح‌های نیمه تمام دیگری همچون میدان امام علی، کنارگذرخیابان ساحلی و بوستان امید هم درصورت قراردادن بودجه مناسب قابل افتتاح خواهند بود.

 شهردار بندر ریگ هم گفت: این ۵ طرح برای تکمیل به ۱۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر