جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۳۶۴
شنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با توجه به نقش پدافند غیرعامل در جلوگیری از بحران‌ها و مشکلات جامعه باید زیرساخت‌ها در این بخش تقویت و آمادگی برای مقابله با بحران‌ها در دستگاه‌های اجرایی افزایش یابد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز شنبه در آیین غبارروبی مزار شهدا به مناسبت آغاز هفته پدافند غیر عامل افزود: یکی از هدف‌های پدافند غیر عامل ارائه خدمات بی وقفه به مردم در هر شرایط است که باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی بیان کرد: تقویت زیرساخت‌ها و افزایش آمادگی برای مقابله با بحران‌ها در دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر هدف از فعالیت پدافند غیرعامل را افزایش بازدارندگی، کاهش خسارت و افزایش تاب‌آوری جامعه در زمان بحران‌ها عنوان کرد.

حمزه اعتماد افزود: باید فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه در مقابله با مشکلات و بحران‌ها افزایش یابد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر ادامه داد: برای افزایش و گسترش زیرساخت‌های حیاتی و جایگزینی برای موارد حساس تلاش‌های فراوانی شده است.

وی یادآور شد: در این ارتباط ساخت و راه‌اندازی بیمارستان هسته‌ای بوشهر که نقشی مهم در مقابله با ویروس کرونا دارد از آن جمله به شمار می‌رود.

اعتماد، تمرین خدمات‌رسانی در ادارات و مراکز درمانی در زمان قطع برق را یکی از برنامه‌های پدافند غیرعامل استان بوشهر عنوان کرد.

وی افزود: در این تمرین برق برخی از دستگاه‌ها مانند صداوسیما، بیمارستان‌ها، شرکت آب و فاضلاب، شهرداری و استانداری، قطع می‌شود و برق مولد اضطراری وارد مدار می‌شود تا میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی را برای شرایط حساس و بحرانی بررسی کنند.

اعتماد، میثاق با شهیدان، رزمایش موتوری شهرداری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، سرکشی از خانواده شهدای دانش‌آموز و مدافع سلامت و تجلیل از آنان را از برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان بوشهر عنوان کرد.

هشتم تا ۱۴ آبان ماه بعنوان هفته پدافند غیر عامل نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر