جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: در حالی امروز تعدادی از مغازه داران و سوپرمارکتی ها در شهر برازجان در دفتر اصناف دشتستان تجمع کرده و نسبت به افزایش بی رویه فروشگاه های زنجیره ای در این شهر اعتراض کردند که رییس اتحادیه صنف لبنیات شهرستان می گوید «طی چندین  نامه‌ای به مسوولین مربوطه اعتراض خود را بیان کرده ایم ولی متاسفانه تاکنون هیچ گونه پاسخ یا پیگیری در این خصوص از سمت مسوولین مربوطه دریافت نشده و حتی بعد از آن نامه، شاهد افتتاح 5 شعبه جدید در این شهر نیز بوده ایم»...
کد خبر: ۹۹۳۷۷
شنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴

فکرشهر - اسما بوستانی/ آذر حسینی: در حالی امروز تعدادی از مغازه داران و سوپرمارکتی ها در شهر برازجان در دفتر اصناف دشتستان تجمع کرده و نسبت به افزایش بی رویه فروشگاه های زنجیره ای در این شهر اعتراض کردند که رییس اتحادیه صنف لبنیات شهرستان می گوید «طی چندین  نامه‌ای به مسوولین مربوطه اعتراض خود را بیان کرده ایم ولی متاسفانه تاکنون هیچ گونه پاسخ یا پیگیری در این خصوص از سمت مسوولین مربوطه دریافت نشده و حتی بعد از آن نامه، شاهد افتتاح 5 شعبه جدید در این شهر نیز بوده ایم».

به گزارش «فکرشهر»، امروز شنبه ـ 8 آبان ماه 1400 ـ تعدادی از صاحبان سوپرمارکت ها، خرده فروشان و زیر مجموعه صنف لبنیات در شهر برازجان، در دفتر رییس این صنف در دشتستان تجمع کردند و نسبت به افزایش بی رویه و افتتاح فروشگاهای زنجیره ای متعدد در سطح شهر اعتراض کرده و رسیدگی مسوولین به این امر و مدیریت آن را خواستار شدند.

در همین راستا، رییس اتحادیه صنف لبنیات دشتستان اظهارداشت: افزایش بی رویه فروشگاه‌های زنجیره ای در سطح شهر برازجان باعث اعتراض و تجمع متصدیان واحدهای صنفی خرده فروش و سوپر مارکت در دفتر این اتحادیه شده است.  

غلامرضا دست یافته توضیح داد: با افزایش ایجاد و افتتاح فروشگاه‌های زنجیره ای در سطح شهر برازجان و شهرستان دشتستان، پیش بینی می شود که واحدهای خرده فروش تعطیل شوند چرا که فروشگاه های زنجیره ای، روند خرده فروشی را دچار اختلال کرده اند و این وضعیت در حالی است که قدرت خرید مردم در 10 سال اخیر، کمتر شده و شیوع کروناویروس و تعرفه های سنگین برق، فشارهای زیادی را بر صنوف وارد کرده است.

وی ادامه داد: در شهر برازجان به صورت هفتگی شاهد افتتاح و افزایش شعبه های جدید فروشگاه های زنجیره ای هستیم، به صورتی که تعداد آنها اخیرا به 17 شعبه افزایش یافته و رشد و افزایش این فروشگاه ها با عناوین و تابلوهای مختلف در خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر باعث نابودی واحدهای صنفی خرد رسته مواد غذایی شده است.

غلامرضا دست یافته گفت: فروشگاه های زنجیره ای به بهانه اصلاح نظام توزیع و ایجاد اشتغال در دفاتر مرکزی، بدون هیچ گونه منافع مالی بانکی و مالیاتی برای این شهر، در تهران مدیریت می شوند، کجای این سیاست اشتغال زایی است؟ مگر این شهر گنجایش چند فروشگاه زنجیره ای را دارد؟ 

وی افزود: این اتحادیه در ادوار گذشته در چندین نامه‌ به مسوولین مربوطه، اعتراض خود را بیان کرده که متاسفانه تاکنون هیچ گونه پاسخ یا پیگیری در این خصوص از سمت مسوولین مربوطه دریافت نشده و حتی بعد از آن نامه، شاهد افتتاح 5 شعبه جدید فروشگاه زنجیره ای در این شهر نیز بوده ایم.

وی تاکید کرد که با این روند، «اشتغال زایی در برازجان به خطر افتاده است» و گفت: مجوز این همه فروشگاه زنجیره ای در اتحادیه زنجیره ای کشوری بدون هیچ اعلام نظری از مسوولین صنفی شهرستان در تهران صادر می شود؛ مگر شهر برازجان چقدر جمعیت و ظرفیت دارد که شاهد این همه فروشگاه زنجیره ای در سطح شهر هستیم. با این روند، زنگ خطر بیکاری و تعطیلی واحدهای خرده فروش و سوپر مارکت‌ها در برازجان و دشتستان به صدا درآمده است.

وی اضافه کرد: افزایش آسیب های اجتماعی و بیکاری از نتایج تعطیلی واحدهای صنفی خرد خواهد بود.

دست یافته با ابراز تاسف از رشد فروشگاه‌های زنجیره ای و به خطر افتادن اشتغال زایی جوانان این شهر تاکید کرد: این وضعیت باعث تجمع اعتراض آمیز واحدهای صنفی خُرده فروشی و سوپرمارکت‌ها در جلوی دفتر این اتحادیه شده است که می طلبد مسوولان و متولیان امر در شهر برازجان تصمیمی جدی و موثر در این خصوص اتخاذ کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر