پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۳۸۸
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱

فکرشهر: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: برای شفاف سازی ارزش کالا و هوشمند سازی بازرسی‌ها در راستای مبارزه با قاچاق کالا، فعالان اقتصادی بوشهر باید در سامانه جامع تجارت نام نویسی کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، رضا جمالی بیان کرد: با توجه به تکالیف مندرج در مواد ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های همکار مکلف هستند که شفاف سازی زنجیره ارزش کالا و هوشمند سازی بازرسی‌ها را انجام دهند.
 
وی افزود: همه فعالان اقتصادی مکلف هستند نسبت به نام نویسی و تعیین کد نقش و اظهار خرید و فروش در سامانه جامع تجارت اقدام کنند در غیر این صورت از برخی خدمات محروم می‌شوند.
 
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان بوشهر تاکید کرد: همه وارد کنندگان، تولید کنندگان و توریع کنندگان کالا اعم از عمده و خرده فروش مکلفند در سامانه جامع تجارت نام نویسی و تعیین کد نقش و اظهار خرید و فروش کنند.
 
وی اظهار داشت: همه فعالیت‌های اقتصادی در ۳ گروه کالایی تقسیم بندی شده است که گروه اول شامل محصولات سلولزی، شوینده، بهداشتی، روغن خوراکی، مرغ و تخم مرغ، قند و شکر، فولاد، پتروشیمی، سیمان، لوازم خانگی، روغن موتور و لاستیک می‌شود که تا دهم آبان فرصت نام نویسی و تعیین کد نقش دارند و در نهایت تا ۱۵ آبان باید اظهار خرید و فروش را در سامانه ثبت کنند.
 
جمالی همچنین در مورد گروه دوم گفت: این گروه شامل غلات، حبوبات، مواد پروتئینی، لبنیات، نوشیدنی‌ها، دستمال کاغذی، ماکارانی و مصالح ساختمانی می‌شود که تا ۱۵ آدر باید تعیین کد نقش و ثبت اطلاعات کرده باشند.
 
وی در مورد گروه سوم هم گفت: این گروه شامل میوه و صیفی و سایر کالا‌ها خواهد شد که آخرین مهلتشان ۱۵ دی ماه است.
 
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت را مهم دانست و تاکید کرد: این نام نویسی  مبنای خدمات بعدی برای کلیه فعالان اقتصادی خواهد شد و خدمات ترخیص کالا از گمرکات، پرداخت تسهیلات بانکی و تخصیص مواد اولیه منوط به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت خواهد شد.
 
وی تصریح کرد:  بر اساس تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق اگر کسی اقدام به ثبت اطلاعات و اظهار خرید و فروش  نکرده باشد مشمول عرضه خارج از شبکه، احتکار و قاچاق کالا خواهد بود.
 
به گفته جمالی در زمینه مرغ و گوشت، بالای ۹۰ درصد اظهار تولید و توزیع انجام می‌شود و در مورد روغن خوراکی بیش از ۸۰ درصد شفافیت زنجیزه کالا وجود دارد و در حوزه قند و شکر شرایط تقریبا خوب است.
 
وی بیان کرد: با آموزش‌هایی که پیش‌از‌این در سراسر استان به اتحادیه‌ها، اتاق‌های اصناف و برخی از کافی نت‌های منتخب داده شده و فعالان اقتصادی می‌توانند با وارد شدن در سامانه جامع تجارت به آدرس www.ntsw.ir نام نویسی و با تعیین کد نقش، میزان خرید و فروششان را ثبت کنند.

نظرات بینندگان
خداکرم نعمتی
|
-
|
يکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
خیلی عالی هست بسیار خوب ومنطقی
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر