شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۴۹۴
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۳

فکرشهر: مانور حادثه پرتویی نیروگاه اتمی در زمینه پدافند غیرعامل در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر اجرا شد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: صبح امروز در تماس از نیروگاه اتمی به ستاد بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از وقوع اشکال فنی ونقص در عملکرد سامانه‌های ایمنی در نیروگاه و آزاد شدن مقداری گاز پرتوزا خبر دادند که در اثر این حادثه تعدادی از کارکنان پرتو گرفته‌اند و درخواست کمک واعزام آمبولانس به نیروگاه دادند.

دکتر عبدالرحیم دادجو افزود: بلافاصله ستاد بحران دانشگاه نیز در تماس  با رئیس بیمارستان شهدای خلیج‌فارس، وقوع حادثه در نیروگاه اتمی بوشهر را اطلاع رسانی کرده و برای پذیرش بیماران پرتودیده آماده باش داده شد.

وی ادامه داد: بلافاصله رئیس بیمارستان با تماس با سوپروایزر و سپس مترون و مدیریت داخلی بیمارستان، فرماندهی حادثه را فعال کرد و اعضای تیم بحران با اعلام کد بحران در جایگاه حضور یافتند.

رئیس اورژانس بوشهر عنوان کرد: رئیس بیمارستان به ستاد بحران دانشگاه اطلاع داد که این حادثه فوتی نداشته است و ۴ نفر مصدوم شده‌اند، اما تعداد بیشتری وحشت زده در حال هجوم به بیمارستان هستند.

وی تاکید کرد: شایعات و اخبار غیررسمی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی حکایت از خرابکاری دارند، نگرانی عمومی جدی شده و شرایط در حال امنیتی شدن است که این امر موجب ایجاد محدودیت در عملیات امدادرسانی شده است.

دکتر دادجو گفت: وضعیت موجود در بیمارستان ارزیابی و رئیس بیمارستان به ستاد بحران دانشگاه اطلاع داد که این حادثه فوتی نداشته است و تعداد مصدومان ۴ نفر اعلام شد. همچنین گزارش شد که تعداد بیشتری افراد وحشت‌زده در حال هجوم به بیمارستان هستند، شایعات و اخبار غیررسمی به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی حکایت از خرابکاری دارند و نگرانی عمومی جدی شده و شرایط در حال امنیتی شدن است که این امر موجب ایجاد محدودیت در عملیات امدادرسانی شده است.

وی افزود: پزشکان بیمارستان و کارکنان درمان از مواجهه با این حوادث آگاهی کامل را دارند، برای مصدومینی که نیاز به تخت‌های عادی، ویژه و اتاق عمل دارند هماهنگی لازم انجام گرفت، تیم رفع آلودگی آماده و بیمارستان صحرایی برای آلودگی‌زدایی مصدومین آماده و راه‌اندازی شد، ولی با توجه به هجوم افراد به سمت بیمارستان احتمالاً پاسخگو نباشد و برای این‌گونه افراد به سرعت فضایی برای تریاژ در ورودی بیمارستان ایجاد و نیرو‌های درمانی مشغول به فعالیت شدند، رفت و آمد در مسیر‌های منتهی به بیمارستان سنگین است که از کارکنان حراست برای آرام کردن محیط امن کمک گرفته شد.

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: این تمرین که برای ارزیابی عملکرد و بررسی نقاط ضعف، قوت و آمادگی ستاد بحران این دانشگاه برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر