پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۵۶۲
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۳

فکرشهر: در آیینی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از برگزیدگان پانزدهمین مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تلاش استان تجلیل شد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، ایرانی در جمع برگزیدگان گفت: قرآن کلام خداوند است و باید در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و شناسایی استعداد‌های جامعه کارگری تلاش کرد.

وی اضافه کرد: هر چند امروز همه گرفتار کار و مسئولیت‌های فراوانی هستیم، اما می‌توانیم دغدغه‌های قرآنی هم داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بر ضرورت آموزش قرآن به کودکان هم اشاره کرد و گفت: همانطور که به دیگر مسائل آموزشی فرزندانمان اهمیت می‌دهیم نباید از احکام، دین و اخلاق هم غافل شویم.

ایرانی افزود: در دوران سیاهی که بشر را فرا گرفته است با نور قرآن مب توان حرکت و نجات پیدا کرد.

دبیر ستاد بوشهر پایتخت قرآنی کشور هم گفت: از اسفند سال گذشته که بوشهر رسما به عنوان پایتخت قرآنی کشور انتخاب شد بیش از ۱۳۰ نشست، جلسه هماهنگی و هم افزایی با حضور دستگاه‌های اجرایی و صاحب نظران قرآنی برگزار شده است.

کرم پور افزود: ۸۰ برنامه عمومی و اختصاصی و ۳۶ طرح ابتکاری و خلاقانه نیز در جهت توسعه فرهنگ و معارف قرآنی به تایید و تصویب رسیده است.

وی همچنین اظهار داشت: یکی از پیشنهاد‌های ما تمدید پایتخت قرآنی برای سال آینده است و امیدواریم برای سایر استان‌ها الگو بخش باشیم.

از میان ۶۰ شرکت کننده مسابقات قرآن کریم ۲۱ نفر در رشته قرائت، حفظ ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل برگزیده شدند که ۹ نفر هم به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر