پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۵۷۱
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: احداث و راه‌اندازی ساختمان مرکز رادیوتراپی در این استان نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سعید کشمیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این ارتباط با تأیید هیات‌ رئیسه این دانشگاه و مکاتبه‎‌های انجام شده با معاونت درمان وزارت بهداشت و درمان احداث ساختمان استاندارد، تامین نیروی انسانی طبق دستورالعمل وزارتی، تجهیز مرکز، راه‌اندازی و ارائه خدمات مرتبط با درمان سرطان به بخش غیردولتی مشروط به رعایت تعرفه دولتی مصوب شورای عالی بیمه واگذار شد.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۹۷ با درخواست این دانشگاه و موافقت معاونت درمان وزارت بهداشت و هیات‌امنای صرفه‌جویی ارزی وزارت با اختیارات حاصله از ماده ۴۰ اساسنامه قرارداد سه‌جانبه‌ای برای خرید یک دستگاه شتاب‌دهنده خطی که برای رادیوتراپی کابرد دارد، منعقد شد.

کشمیری ادامه داد: با توجه به محدودیت دستگاه با پیگیری‌های انجام شده، از هشت دستگاه وارداتی توسط هیات‌امنای ارزی یکی از دستگاه‌ها به استان بوشهر اختصاص یافت و حضور خیرین در این زمینه بسیار حیاتی بود زیرا این دانشگاه به لحاظ فقدان اعتبار و بودجه کافی قادر به خرید این دستگاه به قیمت ۱۸ میلیارد تومان نبود.

وی یادآور شد: با توجه به حجم دستگاه (حمل توسط سه تریلر) و نبود فضای مناسب نگهداری دستگاه در دانشگاه، طبق تفاهم‌نامه‌ای حفظ و نگهداری از دستگاه به‌صورت امانی در فضای مناسب و مورد تأیید کارشناسان فنی این دانشگاه تا زمان واگذاری خدمات به بهره‌بردار نهایی، با تقبل هزینه حفظ و نگهداری به خیر سپرده شد که هزینه نگهداری ماهانه حدود ۳۰ میلیون تومان است.

کشمیری اظهار کرد: همه هزینه‌های خرید دستگاه، احداث ساختمان، تجهیز مرکز، تأمین نیروی انسانی و نگهداشت دستگاه در سالیان خدمت رادیوتراپی در استان بوشهر در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بر عهده بخش غیردولتی خواهد بود.

وی گفت: با این اقدام خدمات موردنیاز در زمینه رادیوتراپی بیماران سرطانی و نیازمند در استان قابل انجام می‌شود این درحالی است که در زمان حاضر بیماران برای دریافت خدمت رادیوتراپی مجبور به مراجعه به خارج از این استان هستند که این روند مستلزم هزینه‌های جانبی (سفر و اقامت و خطرات حین سفر) زیادی برای بیمار و همراهان است.

کشمیری گفت: مهم‌ترین دستاورد این اقدام ارائه خدمات درمان نجات‌بخش سرطان در استان بوشهر و با تعرفه دولتی بدون هزینه کرد دولت است.

وی افزود: همچنین این اقدام برای صرفه و صلاح دولت و منویات مقام معظم رهبری و حمایت از تولید، پشتیبانی و مانع زدایی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر