شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۶۷۱
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵

فکرشهر:  طرح " هر خانه یک نهال " استان بوشهر ، طرحی از سوی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر و با همکاری سازمان‌های مردم نهاد استان وقشرهای مختلف مردم ، روز پنجشنبه از شهرستان‌های گناوه و دیلم استان بوشهر آغاز شد.

این طرح که قرار است در کل استان بوشهر اجرا شود، از بندردیلم با کاشت ۲۰۰ اصله نهال نارنج در شهرک  مسکن مهر این شهر آغاز شد و سپس در بندرگناوه با کاشت ۴۰۰ نهال از همین گونه استمرار یافت.

در اجرای طرح هر خانه یک نهال در محله کوی بسیجیان بندرگناوه، سازمان‌های مردم نهاد، موسسه حمایت از کودکان بانو آمنه، سازمان بسیج جامعه زنان، شهرداری و انجمن آیین و اندیشه مطالعات این شهر همکاری و مشارکت یافتند و به همراه مسوولان اقدام به کاشت نهال کردند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در حاشیه اجرای این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از شاخصه‌های توسعه، فضای سبز است و در هر شهر و دیاری این شاخص بالاتر باشد به پیشرفت و توسعه منطقه خود شتاب می‌دهد.

محمدمظفری افزود: در راستای توسعه فضای سبز استان،  طرح "هر خانه، یک نهال" از سوی این مدیریت و با همکاری سازمان‌های مردم نهاد طراحی و از شهرستان‌های شمالی آغاز شده است.

وی اظهارکرد: در قالب طرح هر خانه یک نهال قرار است در معابر، خیابان‌ها و کوچه‌های شهر و روستا و در مسیر هر خانه یک نهال کاشته شود.

وی با اشاره به همکاری شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی استان در اجرای طرح هر خانه یک نهال در استان بوشهر گفت: خانواده‌ها برای رشد، پرورش و نگهداری از نهال‌های کاشته شده کمک و یاری کنند. 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر  افزود: توسعه فضای سبز شهرها از ضرورت‌های زندگی امروزی است و در این طرح کشت گونه‌های سازگار با آب و هوای شهرهای استان مورد تاکید است.

مدیریت پارک‌ها  و میدان‌ها فضای سبز شهرداری و انجمن مطالعات گناوه در اجرای این طرح همکاری و مشارکت بالایی دارد.

مدیر انجمن مطالعات گناوه گفت: انجمن مطالعات گناوه با همکاری علاقه مندان به توسعه این شهر تشکیل شده است و یکی از هدف‌های آن حمایت و معرفی داشته‌های منطقه و ثبت و مکتوب کردن آنها است.

غلامرضا کرمی افزود: این انجمن به تازگی کتابی با مضمون درختان اقلیمی و بومی و گیاهان دارویی تهیه و آماده چاپ کرده است.

وی اظهارداشت: انجمن مطالعات گناوه در اقدامی عملی به همراه دوستداران محیط زیست و طبیعت در طرح هر خانه یک نهال محله کوی بسیجیان حضور و مشارکت همه جانبه کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر