چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و وانگ ای عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین روز شنبه در تماس تلفنی در خصوص روند مناسبات دوجانبه، مذاکرات آتی وین و تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر نمودند...
کد خبر: ۹۹۷۶۶
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱

فکرشهر: دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و وانگ ای عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین روز شنبه در تماس تلفنی در خصوص روند مناسبات دوجانبه، مذاکرات آتی وین و تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر نمودند.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، وزیر امور خارجه چین در این‌ گفتگوی تلفنی برای دکتر امیرعبداللهیان آرزوی بهبودی کامل کرد.

دکتر امیرعبداللهیان ضمن تشکر و قدردانی از همکاری دولت چین برای ارسال 120 میلیون دوز واکسن به ایران، از روابط رو به گسترش دو کشور ابراز خرسندی کرد و بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ابتکار جهانی پکن در زمینه توسعه پایدار و همکاری نزدیک با چین در این خصوص تاکید نمود.

وزیر امور خارجه در خصوص مذاکرات آتی وین اظهار امیدواری کرد که آمریکا و طرف های اروپایی به صورت واقع بینانه وارد مذاکره شوند تا توافق به سرعت حاصل شود. ایشان تاکید کرد آمریکا نمی تواند سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی را ادامه داده و همزمان مدعی مذاکره و توافق باشد.

وی در زمینه انجام وظایف آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران، ابراز اطمینان نمود این همکاری ها در چارچوب توافقات و مقررات بخوبی ادامه خواهد یافت.

دکتر امیرعبداللهیان در خصوص اوضاع افغانستان با تاکید بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر، ابراز امیدواری کرد نشست همسایگان افغانستان در پکن در ادامه نشست سازنده تهران با موفقیت برگزار گردد.

وانگ‌ ایی وزیر امور خارجه چین نیز ضمن استقبال و اعلام حمایت از تداوم مذاکرات هسته ای، آمریکا را عامل اصلی مشکلات به وجود آمده در راه اجرای برجام دانست و ابراز امیدواری کرد که آنها این اشتباه خود را با رفع همه جانبه تحریم‌ها جبران کنند تا در پرتو رویکرد مثبت ایران، مذاکرات پیش رو به نتایج خوبی منجر شود.

وزیر امور خارجه چین ضمن دعوت از همتای ایرانی برای سفر به پکن، ابراز امیدواری نمود اجلاس سوم همسایگان افغانستان در چین بتواند با مشارکت فعال همسایگان از جمله جمهوری اسلامی ایران، موجب تشکیل دولت فراگیر با ثبات در افغانستان گردد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر