شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۸۰۹
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸

فکرشهر: آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت: طرح‌های حجاب و عفاف و همچنین ساماندهی فرهنگی، اجتماعی و عمرانی سواحل سال‌ها است که تبدیل به قانون شده و استاندار و فرمانداران باید آن را اجرا کنند.

به‌گزارش فکرشهر و به نقل از صداوسیما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: استان بوشهر با داشتن جاذبه‌های فراوان در بخش گردشگری جایگاه بالایی دارد و سالانه گردشگران زیادی استان سفر می‌کنند که باید قانون حجاب و عفاف در سواحل با جدیت اجرا شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: طرح‌های حجاب و عفاف و ساماندهی سواحل در مجلس شورای اسلامی تبدیل به قانون شده‌اند و هم شورای عالی انقلاب فرهنگی بر آن تأکید دارد؛ باید وزارت کشور و در استان‌ها استاندار و فرمانداران این قوانین را کامل و با جدیت اجرا کنند.

او با تأکید بر این که اجرای این قوانین مطالبه جدی شورای فرهنگ عمومی استان است، از مسئولان و مردم خواست تا مراقب تلاش دشمنان برای ترویج ابتذال فرهنگی باشند.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به تصویب ۱.۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌ها در پایتخت قرآنی بوشهر گفت: تاکنون اعتبارات استانی پایتخت قرآنی بوشهر تخصیص نیافته که لازم است اقدام عاجل برای اجرا برنامه‌ها و تخصیص اعتبارات انجام شود.
 
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با گرامیداشت سالروز قیام حماسی زنان لرده استان بوشهر مقابل استعمار پیر انگلیس گفت: این حماسه نشان از عظمت زنان این منطقه در عرصه بصیرت، جهاد و مقاومت پایدار در حفظ هویت دینی و ملی است.
 
نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این‌که زمان لرده نشان دادند که استان بوشهر استانی ریشه‌داری در زمینه دیانت و حراست هویت ملی است اضافه کرد: استان بوشهر در شورای فرهنگ عمومی در بین دیگر استان‌ها در عرصه دانش، بررسی‌های آمایش، برتر شناخته و معرفی شد.
 
امام جمعه بوشهر از تنظیم اسناد فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر خبر داد و افزود: استان بوشهر در عرصه تعلیم و تربیت عرصه بسیج در کشور به مقام نخست دست یافت و در مشهد در حوزه تعلیم و تربیت نیرو‌های انقلابی و بسیجی به شکل ویژه قدردانی شد.
 
او با اشاره به این‌که استان بوشهر با نگاه فرهنگی و جهادی بر اساس منویات مقام معظم رهبری پیش می‌رود، گفت: در عرصه پایتخت قرآنی این نکته بسیار مهم است که مصوبات آن برای تمامی کمیسیون‌ها و کارگروه‌های آن باید اجرایی شود.
 
صفایی بوشهری، از تخصیص نیافتن بودجه پایتخت قرآنی استان بوشهر انتقاد کرد و افزود: اکنون شش ماه از پایتخت قرآنی استان بوشهر گذشته، هر چند مسئله کرونا است، اما کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها به شکل مطلوب اقدامات لازم انجام نداده‌اند.
 
نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر باتأکید بر تلاش مضاعف برای اجرا برنامه‌های قرآنی در مدت باقی‌مانده از پایتخت قرآنی بوشهر تصریح کرد: لازم است برنامه‌های قرآنی استان بوشهر در همه زمینه‌ها که مصوب شده، اجرایی شود.
 
امام جمعه بوشهر از پرداخت نشدن بودجه مصوب پایتخت قرآنی استان بوشهر انتقاد کرد و گفت: سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر در این زمینه اعتبارات مصوب پایتخت قرآنی تأمین و پرداخت نکرده است.
 
او با بیان این‌که برخی از نهاد‌ها در عرصه تکلیف و وظیفه سازمانی پایتخت قرآنی اقدامی نکرده‌اند، گفت: اگر این نهاد‌ها و سازمان‌ها توانایی انجام مصوبات ندارند اعلام و یا اگر می‌توانند اقدام کنند.
 
صفایی بوشهری، پایتخت قرآنی را یک عزت برای استان بوشهر دانست و افزود: متأسفانه برخی افراد قدر نعمت و برکات پایتخت قرآنی بوشهر را نمی‌دانند و با این موضوعات بنیادین فرهنگی و اعتقادی معامله اداری می‌کنند که درست نیست.
 
نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر از معرفی همه نهاد‌ها و ادارات که تکلیف خود را در عرصه پایتخت قرآنی انجام داده و یا نداده‌اند خبر داد و گفت: استان بوشهر لیاقت و شایسته پایتخت قرآن دارد و در راستای بررسی تکالیف دستگاه‌ها در قبال پایتخت قرآنی جلسه اضطراری در نیمه نخست آذر تشکیل می‌شود.
 
امام جمعه بوشهر از ارائه آمار عملکرد ادارات در عرصه فعالیت پایتخت قرآنی خبر داد و اضافه کرد: در این راستا از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۵۰۰ میلیون تومان و از محل اعتبارات استانی ۸۵۰ میلیون تومان مصوب شده است، ولی تاکنون تأمین و پرداخت نشده است.
 
او تأکید کرد: باید بدون هیچ مسامحه سریع اعتبارات یاد شده تأمین و پرداخت تا برنامه‌های قرآنی در استان بوشهر اجرا شود.
 
نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با بیان این‌که استان بوشهر در شورای فرهنگ عمومی و تعلیم و تربیت نیرو‌های انقلابی بسیج در کشور برتر است، افزود: با این ویژگی، ولی برخی مسئولان همکاری مطلوبی نداشته‌اند، زیرا کم‌کاری سبب می‌شود برخی کار‌ها و برنامه‌ها متوقف شود و به سرانجام نرسد.
 
امام جمعه بوشهر بر فعالیت و اجرا طرح‌ها و برنامه‌ها در عرصه پایتخت قرآنی به‌صورت جهادی و انقلابی تأکید کرد.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با بیان اینکه چهاردهم آبان ماه در تقویم کشور به‌عنوان روز فرهنگ عمومی ثبت شده است خاطر نشان کرد: این روز می‌تواند فرصت بسیار مغتنمی برای ایجاد انگیزه در میان افراد و صاحب‌نظران فرهنگی باشد که در طول سال در تعمیق و گسترش فرهنگ عمومی جامعه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.
 
فاطمه کرم‌پور با بیان اینکه فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ عالی و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج دارد، افزود: فرهنگ عمومی حوزه‌ای از عقاید، ارزش‌ها، جلوه‌های احساسی و هنجار‌هایی است که مورد حمایت ویژه اجتماعی قرار می‌گیرد.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، فرهنگ را اصیل‌ترین نیاز و ضرورت یک جامعه دانست و اضافه کرد: هر چه سطح فرهنگ عمومی و آگاهی مردم بالاتر باشد کیفیت زندگی در آن جامعه مطلوب‌تر است.
 
او با بیان این‌که در پایتخت قرآنی ۱۰ کمیته تخصصی برای اجرا برنامه‌ها تشکیل شد، افزود: در این راستا برنامه‌های ویژه قرآنی تدوین شده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از برتری شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در کشور خبر داد و گفت: هیئت داوران در بررسی شورا‌های فرهنگ عمومی ۵۵۰ پایگاه اعم مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها، بخش‌ها و شهر‌های سراسر کشور در ۱.۵ سال گذشته طبق اطلاعات ثبت شده در سامانه مجازی ۲ مرکز استان بوشهر و مازندران را به‌عنوان شورا‌های فرهنگ عمومی ممتاز در سطح کشور معرفی کرد.
 
مدیرکل صداوسیمای مرکز بوشهر هم گفت: شبکه استانی برای سال پایتخت قرآنی استان بوشهر، ۵۰ هزار دقیقه برنامه‌سازی تلیویزیونی، رادیویی، خبر و فضای مجازی برنامه ریزی کرد که ۳۰ درصد از آن اجرا شده و تا پایان سال همه برنامه‌ریزی‌ها اجرا خواهند شد.
 
سیدحسین ناظر افزود: پیشنهاد می‌کنیم که دستگاه‌های مرتبط با پایتخت قرآنی، یک برنامه شاخص خود را در نظر بگیرند و با صرف بودجه، آن را به پایان برسانند و صداوسیما هم برای آن پوشش رسانه‌ای انجام خواهد داد.
 
او خبر داد که صداوسیمای مرکز بوشهر در طرح بشارت ۱۴۵۵ و بر اساس ارزیابی شبکه قرآن و معارف در کشور رتبه برتر را به‌دست آورد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر