جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۸۲۰
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

فکرشهر: رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: تزریق دوز سوم (بوستر) واکسن کرونا برای بیماران خاص به عنوان یکی از گروه‌های در معرض خطر، در این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، حسن فخرایی  بیان کرد: بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله گروه‌های در معرض خطر از نظر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ محسوب می‌شوند که در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار دارند.
 
او ادامه داد: بر همین اساس مبتلایان به بیماری‌هایی مانند تالاسمی، دیالیز، سرطان، ام اس و بیماران پیوندی یکی از گروه‌های اولویت‌دار در دریافت واکسن هستند و وزارت بهداشت تلاش می‌کند که این گروه هرچه سریع‌تر واکسن دریافت کنند.
 
 رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر درباره نحوه مراجعه برای دریافت دوز سوم واکسن، گفت: افرادی که شش ماه از دریافت نوبت دوم واکسنشان گذشته باشد می‌توانند برای دریافت واکسن نوبت سوم (بوستر) به مدرسه قائم آل محمد (ص) بهمنی و مصلای جمعه بوشهر مراجعه کنند و هنگام مراجعه باید کارت واکسن، کارت ملی و کارت بیماری خاص یا مدارک بیماری خود را همراه داشته باشند.
 
او افزود: با توجه به اینکه واکسن تزریقی به این گروه‌ها در هر دو نوبت قبل سینوفارم بوده است، دوز سوم نیز باید سینوفارم تزریق شود، فقط در موارد استثنا، به علت مسافرت خارج از کشور با ارائه مستندات و نامه متخصص عفونی می‌توان واکسن آسترازنکا تزریق کرد.
 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر همچنین عنوان کرد: اگر بیمار خاصی واکسن آنفلوانزا تزریق کرده است باید دو هفته بعد، دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر