شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۸۲۵
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهرگفت: سهم این استان در تخصیص بودجه طرح "بوشهر پایتخت قرآنی" ۸۵۰ میلیون تومان است که با گذشته ۶ ماه از سال هنوز تخصیص نیافته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: باید بدون هیچ مسامحه ای در کوتاه ترین زمان اعتبار یاد شده از سوی استان تامین و پرداخت تا برنامه‌های قرآنی در استان اجرا شود.

وی یادآورشد: این درحالی است که از مجموع ۵۰۰ میلیون تومان سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای طرح بوشهر پایتخت قرآنی کشور تاکنون ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

صفایی بوشهری اضافه کرد: هرچند شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است اما در۶ ماه گذشته  کمیسیون‌ها و کارگروه‌های مربوط به طرح بوشهر پایتخت قرآنی کشور به طور مطلوب در راستای اجرای برنامه‌های قرآنی مصوب به صورت مطلوب اقدام‌ نکرده است.

وی افزود: کسب عنوان پایتخت قرآنی کشور یک عزت برای استان به شمار می‌رود که برخی‌ها قدردان این نعمت نیستند و با این موضوع‌های بنیادین فرهنگی معامله اداری می‌کنند.

صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر به واسطه داشتن تاریخ قرآنی امروز لیاقت کسب این عنوان مهم را پیدا کرده است در همین ارتباط هیچ کاستی در راستای اجرای برنامه‌ها پذیرفتنی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر در شورای فرهنگ عمومی در بین دیگر استان‌ها در عرصه دانش و بررسی‌های آمایشی برتر و در زمینه تعلیم و تربیت نیروهای انقلابی و بسیجی نیز اخیرا موفق به کسب مقام نخست شده است.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر با نگاه فرهنگی و جهادی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب پیش می‌رود گفت: در عرصه پایتخت قرآنی این نکته بسیار مهم است که مصوبات آن در تمام کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها و برنامه‌های مصوب اجرایی شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به جاذبه های گردشگری استان بوشهر گفت: دریا یکی از قابلیت‌های گردشگری این استان به شمار می‌رود اما در زمینه قانون ساماندهی سواحل از نظرعمرانی و فرهنگی  مصوب مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت کشور در استان اقدامی صورت نگرفته است.

صفایی بوشهری ادامه داد: در گذشته همتی برای اجرای طرح ساماندهی سواحل در استان وجود نداشت اما امروز مردم این مطالبه را از شورای فرهنگی و سایر مسوولان استان دارند که در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.

امام جمعه بوشهر طرح عفاف و حجاب را از جمله دیگر طرح‌های مصوب مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت کشور عنوان کرد و گفت: این طرح نیز همچنان معطل مانده و باید به نحو صحیحی از سوی مسوولان اجرا شود.

وی افزود: باتوجه به توطئه‌های دشمن در خصوص ترویج ابتذال در جامعه کارهایی که در حوزه‌های مختلف صیانتی انجام شود باید به صورت مشخص انجام تا با بی بند و باری و ابتذال روبرو نشویم.

امام جمعه بوشهر اظهارداشت: توقع شورای فرهنگ عمومی برای ساماندهی سواحل و فرهنگ عفاف و حجاب جدی است و باید اقدامهای جهادی و موثر در این خصوص انجام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری بوشهر نیز گفت:  انتخاب استان بعنوان پایتخت قرآنی کشور و تداوم آن الزامات و یپش شرط هایی دارد که باید محقق و مورد توجه قرار گیرد.

اصغر جعفری افزود: تخصیص و جذب اعتبار لازم برای اجرای برنامه‌های قرآنی پیش شرط های اجرای برنامه های پایتخت قرآنی است.

وی یادآورشد: با استقرار دولت مردمی و ضد فساد انتظار می‌رود زمینه های ظهور و بروز و توسعه و پیشرفت استان به خوبی نمایان شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با بیان اینکه چهاردهم آبان ماه در تقویم کشور به‌عنوان روز فرهنگ عمومی ثبت شده است گفت: این روز می‌تواند فرصت بسیار مغتنمی برای ایجاد انگیزه در میان افراد و صاحب‌نظران فرهنگی که در طول سال در تعمیق و گسترش فرهنگ عمومی جامعه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند باشد.

فاطمه کرمپور با بیان اینکه فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ عالی و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج دارد افزود: فرهنگ عمومی حوزه‌ای از عقاید، ارزش‌ها، جلوه‌های احساسی و هنجارهایی است که مورد حمایت ویژه اجتماعی قرار می‌گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهرافزود: هر چه سطح فرهنگ عمومی و آگاهی مردم بالاتر باشد کیفیت زندگی در آن جامعه مطلوب‌تر است.

وی با بیان اینکه در پایتخت قرآنی ۱۰ کمیته تخصصی برای اجرا برنامه‌ها تشکیل شد افزود: در این راستا برنامه‌های ویژه‌ قرآنی تدوین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از برتری شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در کشور خبر داد و بیان کرد: هیات داوران در بررسی شوراهای فرهنگ عمومی ۵۵۰ پایگاه اعم مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها، بخش‌ها و شهرهای سراسر کشور در ۱۸ماه گذشته طبق اطلاعات ثبت شده در سامانه مجازی بوشهر و مازندران را به‌ عنوان شوراهای فرهنگ عمومی ممتاز در سطح کشور معرفی کرد.

استان بوشهر در خرداد امسال بعنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور معرفی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر