شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۸۹۳
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷

فکرشهر: مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر گفت: در راستای ارتقای سطح ایمنی ساخت و سازها با حمایت شهرداری‏ها خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان به تمام شهرهای این استان تعمیم داده شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سید محمود دستغیبی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه اعضای هیات مدیره دوره هشتم و نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر افزود: نوآوری همراه با افزایش کنترل و کیفیت سازی در حوزه نظام مهندسی ساختمان بسیار حائز اهمیت است اما چیزی که منجر پذیرش بهتر آن از سوی مردم می‏‌شود فرایندهای کار است.

وی ادامه داد: مردم باید احساس کنند با ورود به فرایند این کار دغدغه طولانی شدن روند پیش روی آنها قرار نگیرد تا بخوبی از فرایندهای این حوزه استقبال شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری بوشهر یادآورشد: پذیرش اجباری الزامات نظام مهندسی  توسط مردم بازخود خوبی برای سازمان ندارد و باید با فرهنگ‏‌سازی مردم بدون نیاز به حضور ناظر، خود را ناظر بر ساختمان خود فرض کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان بوشهر نیز گفت: هیات مدیره دوره هشتم این سازمان بدون کمترین حاشیه ممکن توانست خدمات قابل توجهی به جامعه هدف سازمان ارائه کند.

سید سعید علم بلادی افزود: در طی سه سال گذشته سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر دستاوردهای قابل توجهی داشت که از اهم آنها می توان تعامل با اداره مالیاتی و تسویه بیش از ۱۶ میلیارد تومان بدهی سازمان به اداره مالیاتی بود.

وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر در راستای شفاف سازی مالی در سه سال پیاپی به عنوان نخستین سازمان نظام مهندسی ساختمان در کشور اقدام به حسابرسی کرد که استقبال خوب مهندسان از این موضوع و نبود کمترین مشکل خاصی  در روند بررسی اسناد مالی سازمان از مهم ترین دستاوردها در فرایند حسابرسی و ایجاد شفافیت در امور مالی سازمان بود.

علم بلادی اظهار کرد: در شاخص نوشتن بودجه نیز سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر در کشور رتبه نخست را کسب کرد که در این بین شاید نکته قابل توجه بررسی و تایید این بودجه در کمترین زمان ممکن در کمیسیون بودجه شورای مرکزی سازمان اتفاق افتاد.

وی افزود: در مبحث شیوع کرونا که از اواخر سال ۹۸ رخ داد علی رغم همه تهدیدها فرصتی شد تا حدود۸۰ درصد از خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان الکترونیکی و از مراجعه حضوری شهروندان  و مهندسان به سازمان به میزان بسیار زیادی کاسته شود.

علم بلادی اظهارداشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر در حال حاضر حدود پنج هزار و ۷۰۰ نفر عضو دارد که در تعامل و رایزنی صورت گرفته با بانک های عامل پرداخت تسهیلات به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای سازمان محقق شد که براساس ارزیابی ها شمار دریافت کنندگان تسهیلات در این دوره نسبت به ادوار گذشته رشد پنج برابری تجربه کرده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر