پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۹۰۴
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مدارس استان بوشهر منطبق با معماری زیست بوم مناطق احداث شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر دوشنبه در بیست و سومین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار خوبی از سوی خیرین مدرسه‌ساز برای توسعه و گسترش فضاهای آموزشی در نقاط مختلف کشور شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مدرسه سرچشمه تولید انسان‌های بزرگ در آینده است اضافه کرد: مدرسه زمینه‌ساز شخصیت اجتماعی انسان و پنجره وجود انسان به حیات حال و آینده اجتماعی خودش است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مدرسه یک حرکت رو به جلو برای اقتدار کشور در فضای ملی و بین‌المللی است افزود: مدرسه ستاره پر فروغ و بی غروب تولید علم و آغاز وجود انسان از بی‌سوادی به باسوادی است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر دارای پیشینه طولانی در ساخت مدرسه است و مدرسه سعادت بوشهر نخستین مدرسه خیرساز در کشور در ۱۲۲ سال قبل به سبک نوین آموزشی با مشارکت خیران تأسیس شد.

صفایی بوشهری با اشاره به کاهش تعداد مدارس تخریبی در استان بوشهر ادامه داد: در سال ۱۳۹۴ هزار و ۲۰۰ کلاس درس تخریبی در استان بوشهر شناسایی شد که اکنون به ۷۰۰ کلاس رسیده است.

وی بر لزوم نگاه ویژه به مناطق محروم در ساخت مدرسه تاکید کرد و گفت: تجهیزات سرمایشی، گرمایشی، آزمایشگاه و فضاهای ورزشی و فرهنگی استاندارد در مدارس ایجاد شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر