سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۹۵۰
سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۱

فکرشهر: استاندار بوشهر توسعه آبزی‌پروری را یکی از اولویت‌های مهم در این استان عنوان کرد و گفت: زیرساخت‌ها برای تولید برق از انرژی خورشیدی در استان بوشهر گسترش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، احمد محمدی‌زاده در نشست با سرمایه‌گذاران اظهار داشت: به منظور توسعه سرمایه‌گذاری در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و حمایت لازم را از سرمایه‌گذاران خواهیم داشت.

وی یکی از توانمندی‌های مهم استان بوشهر را تولید انرژی خورشیدی دانست و بیان کرد: استان بوشهر در طول سال بیش از ۳۲۰ روز آفتابی دارد و این مهم یک فرصت مناسب برای تولید انرژی خورشیدی است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه ۹۰ درصد روزهای استان بوشهر آفتاب مطلوب برای تولید انرژی خورشیدی وجود دارد اضافه کرد: از این ظرفیت می‌توان در عرصه تولید، اشتغال و رفع مشکلات برق استفاده کرد.

وی آبزی‌پروری را از دیگر ظرفیت‌های مهم استان بوشهر دانست و افزود: منطقه ساحلی «رمله» در شهرستان گناوه یکی از ظرفیت‌های پرورش میگو است که باید از ظرفیت آن به خوبی استفاده شود.

محمدی‌زاده افزود: منطقه ساحلی «رمله» در شهرستان گناوه در ۵۰ کیلومتری مرکز استان بوشهر قرار دارد و ۱۴۰۰ هکتار زمین در این منطقه برای پرورش میگو شناسایی شده و شش منطقه ۲۰۰ هکتاری در آن طراحی و ۲۰۰ هکتار هم برای ایجاد زیرساخت‌ها در نظر گرفته شده است.

وی گفت: پرورش ماهی در قفس یکی دیگر از ظرفیت‌های استان بوشهر است که زیرساخت پرورش ماهی در خلیج‌فارس آماده است و با نصب قفس‌ها در دریا با کمترین هزینه بیشترین سود عاید سرمایه‌گذار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر