جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۹۸۳
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵

فکرشهر: ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به افزایش صادرات و واردات گمرکات استان در سال جاری، گفت: گمرکات استان بوشهر با ۶۰ کشور جهان مبادلات تجاری دارند.

به گزارش فکرشهر از مهر، بهروز قره‌بیگی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان یکی از مهمترین نقاط تجارت خارجی کشور نقش مهم در اجرای برنامه‌های صادرات و واردات دارد.

وی با اشاره به مراودات تجاری گمرکات استان بوشهر با ۶۰ کشور جهان ادامه داد: صادرات گمرکات استان به ۴۸ کشور بوده که چین، امارات، ترکیه، هلند، پاکستان، آفریقای جنوبی، برزیل و قطر بیشترین سهم را داشته‌اند.

افزایش ۷۷ درصدی صادرات

مدیرکل گمرک بوشهر از واردات کالا از ۳۶ کشور به گمرکات استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: بیشترین حجم واردات کالا از طریق گمرکات این استان مربوط به کشورهای چین، امارات، تایلند، آلمان، فیلیپن، هند، ترکیه و روسیه بوده است.

وی با اشاره به افزایش هفت درصدی وزن و ۷۷ درصدی ارزش کالاهای صادراتی استان افزود: در هفت ماهه نخست امسال ۱۵ میلیون و ۱۸۶ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر پنج میلیارد و ۴۱۸ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

قره‌بیگی از محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات به عنوان مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات استان بوشهر یاد کرد.

افزایش ۱۵ درصدی واردات

وی میزان واردات گمرکات استان در هفت ماهه امسال را ۲۷۳ هزار تن به ارزش حدود ۷۱۱ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: میزان واردات از نظر وزنی هفت درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک بوشهر از انواع پارچه، دستگاه پخت و پز رستورانی، ماژول ال‌ای‌دی، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت، موز، انواع چای، قطعات و لوازم یدکی خودروی سواری، انواع بلبرینگ و رولبرینگ، برنج و انواع پمپ و واتر پمپ به عنوان مهمترین کالاهای وارداتی یاد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر