جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۹۹۹۷
چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۱

فکرشهر: نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاب آوری استان یزد در بحث آب شرب تنها ۲۴ ساعت است، خواستار حفاظت از زیر ساخت‌های تامین‌ آب استان یزد شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، جلیل میرمحمدی میبدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی مشکل اصلی مردم یزد را بحث آب شرب عنوان کرد و گفت: نزدیک به یک دهه است که مردم نجیب استان یزد علاوه بر بحران کم‌آبی، در تامین همین مقدار آب نیز با چالش مواجه هستند.

وی ادامه داد: این در حالی است که مطابق قانون اساسی در اصل ۴۴ و ۴۵ شبکه‌های آبرسانی تحت مالکیت عمومی و در اختیار دولت بوده و آب‌های عمومی جزو انفال و ثروت عمومی در اختیار حکومت اسلامی هست که بر طبق مصالح عامه نسبت به آنها عمل کنند.

میر محمدی با اشاره به تعرض و تخریب خطوط تامین‌آب یزد اظهار کرد: تاکنون ۴۶ بار شبکه آب رسانی یزد مورد تعرض و تخریب قرار گرفته و میلیاردها تومان خسارت به بیت المال وارد شده است. ای کاش مسوولان در ۴ دولت اخیر به افکار عمومی پاسخ می‌دادند که چرا در مقابل این قانون شکنی‌ها دست روی دست گذاشته شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تاب آوری استان یزد در بحث آب شرب تنها ۲۴ ساعت است، از رییس مجلس خواست در جلسه‌ای با حضور نمایندگان اصفهان با نگاه به حل مشکل و با همکاری ادارات مرتبط دو استان این مشکل ۱۰ ساله را بررسی کارشناسی کرده و برطرف شود.

وی عنوان کرد: حدود ۶۰۰ روستای استان یزد با تانکر آبرسانی می شود و حدود ۲۰ روستا طی این سال‌ها به خاطر خشکسالی خالی از سکنه شده که نیاز به توجه دارد.

میرمحمدی همچنین گفت: زمانی می‌توانیم نظارت درستی بر قوه مجریه و قوه قضاییه داشته باشیم که خودمان شفاف باشیم.

وی با بیان اینکه طرح شفاف‌سازی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، گفت: نگرانی بسیاری از نمایندگان در تبصره ماده ۱۰ برطرف شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر