پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۳۱۶
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۴

فکرشهر: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، از کتاب شعر "از ما دو نفر یکی بیدار می شود" اثر "آسیه اسمعیلی فرد" از فرهنگیان شهرستان دیلم روز دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان، شاعران و علاقمندان به فرهنگ و هنر در دبیرستان دخترانه دریا، رونمایی شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، امام جمعه دیلم در این آیین گفت:  وقت دانش‌آموز گرانبها است و  باید قدر فرصتی را که دارید، بدانید و در زمینه کسب آموزش و علم تلاش کنید.
حجت الاسلام محمود اسدی افزود: ارزش آدمی به علم و ایمان است و  ایمان بدون علم ارزش ندارد که با مطالعه کردن علم انسان‌ها  افزایش خواهد یافت.

امام جمعه دیلم بر لزوم استفاده از فرصت‌های موجود برای ترغیب دانش آموزان به مطالعه تاکید کرد و گفت: هیچوقت نمی‌توانیم عمر رفته را بازگردانیم اما با مطالعه کتاب می‌توانیم حاصل یک عمر تلاش یک دانشمند را به دست آوریم و در زندگی خود به کار ببندیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش  دیلم گفت: جامعه‌ای به فرهیختگی، رشد و تعالی می‌رسد که مسیر آن از  علم و دانش گذر کند و این جز با کتاب خواندن و مطالعه حاصل نمی‌شود.
محمدمهدی محسنی افزود: دانش آموزان با مطالعه کتاب و پرداختن به این مقوله مهم فرهنگی می‌توانند به اهدافی که دارند زودتر دست یابند.

وی یادآورشد: کتاب  از ما دونفر یکی بیدار می‌شود اثر آسیه اسمعیلی فرد از فرهنگیان این شهرستان تهیه و توسط انتشارات سمت روشن کلمه در ۷۴ صفحه و ۴۵ قطعه شعر با مضمون اجتماعی به چاپ رسیده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم گفت: بهترین راهکار برای توسعه فرهنگی جامعه ترویج فرهنگ کتابخوانی دربین مردم و بویژه دانش‌آموزان است و  آموزش و پرورش نقش کلیدی در این ارتباط دارد.

زهره محنایی افزود: نهادینه کردن امر مطالعه در جامعه و بویژه در میان دانش آموزان به معنای تلاش برای علاقمندکردن آنها به مطالعه بوده و  باید مطمئن باشیم با گرایش آنها به کتاب‌خوانی، اثرات مطلوب آن را در جامعه خواهیم دید.

وی فعال کردن کتابخانه‌ها را در مدارس به منظور آشنایی دانش‌آموزان به مطالعه بسیار تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: مدیران و معاونان  مدارس در کنار معلمان  با تجربه می‌توانند دانش آموزان را در مسیر ترویج مطالعه در کنار کتب درسی یاری کنند.

به مناسبت ۲۴ آبان ماه آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، زنگ کتاب و کتاب‌خوانی با حضور جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان در دبیرستان دخترانه دریا شهرستان دیلم نواخته شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر