چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۳۹۰
سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۸

فکرشهر: مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشت مکانیزه غلات در استان بوشهر گسترش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر، شهریار مرشدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه کشاورزی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و در این راستا برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در استان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت کشت غلات و کلزا با دستگاه کارنده بیان کرد: از مهمترین مزایای این نوع کاشت می‌توان به کاهش چشمگیر مصرف بذر، کود، آب و سم گردیده و مبارزه با علف‌های هرز و بیماری‌ها اشاره کرد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تسهیل در کشت را از دیگر مزایای مکانیزه شدن کشت دانست و خاطرنشان کرد: کشت غلات و کلزا با دستگاه کارنده روند کار را آسان‌تر کرده و عملکرد مطلوب‌تری را در برداشت رقم می‌زند.

مرشدی افزود: کارگاه آموزشی کشاورزی حفاظتی و کشت مکانیزه در مزارع آبی و دیم با استفاده از دستگاه‌های کشت مستقیم و دستگاه‌های کف کار (کشت در کف جوی) به منظور مدیریت منابع آبی و خاکی در استان بوشهر برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری این دوره‌های آموزشی در شهرستان دشتستان و دشتی اضافه کرد: در این کارگاه‌ها راهکارهای لازم به منظور اجرای بی خاک ورزی که همانا یکی از مهمترین روش‌های کشاورزی حفاظتی است، ارائه شد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: با توجه به شوری اراضی کشاورزی استان در این کارگاه آموزشی کشت مکانیزه جهت عملکرد مطلوب‌تر برداشت بسیار مورد تاکید قرار گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر