چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۶۷۰
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۴

فکرشهر: معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: یکی از برنامه‌هایی که به‌شدت تحت تاثیر پاندمی کووید ۱۹ قرار گرفته فعالیت‌های تشخیص و شناسایی موارد مبتلا به اچ.آی.وی است.

به گزارش فکر شهر به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس حمید حبیبی‌نیا اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی ایدز با شعار "اجازه نمی‌دهیم کرونا برنامه مراقبت اچ.آی.وی را تحت تأثیر قرار دهد"، کمپین اطلاع‌رسانی و تست اچ.آی.وی به مدت یکماه از تاریخ ۲۰ آبان لغایت ۲۰ آذر، تحت عنوان " من نیز آزمایش تشخیص اچ.آی.وی را انجام می‌دهم" در حال اجرا است.

وی افزود: به‌منظور اطلاع‌رسانی مناسب و ترغیب به انجام تست و مشاوره در این خصوص فعالیت‌های مختلفی شامل راه‌اندازی دو پایگاه ثابت جهت انجام تست و مشاوره اچ.آی.وی ، راه‌اندازی یک پایگاه سیار با استفاده از ماشین اورژانس اجتماعی بهزیستی، نصب بنر حاوی پیام‌های مرتبط با اچ.آی.وی با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر و چاپ مطلب مرتبط با اچ.آی.وی در نشریات داخل استان اجرایی خواهد شد.

معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تصریح کرد: همچنین سایر فعالیت‌های قابل انجام در این زمینه شامل پخش تیزر مرتبط با ا اچ.آی.وی از طریق مرکز خدمات جامع سلامت، انجام بیماریابی با تست تشخیص سریع اچ.آی.وی در کمپ‌های ترک اعتیاد و استفاده از ظرفیت خانه مشارکت مردمی سلامت شهرستان است.

 حبیبی نیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیماری ایدز هیچ‌گونه درمان شناخته‌شده‌ای ندارد؛ هیچ واکسنی برای آن کشف نشده است و هیچ روش اثبات‌شده‌ای نیز برای از بین بردن قدرت آلوده‌کنندگی ناقلان ویروس HIV یافت نشده است، بنابراین تا این زمان تنها راه‌حل مشکل ایدز «پیشگیری» است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر