سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۰۸۱۶
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

فکرشهر: رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: کمیسیون دائمی شورای عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد پهنه بندر نوآور بوشهر موافقت کرد.

به گزارش فکرشهر، عبدالمجید مصلح روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نشست اخیر این کمیسیون بررسی و تصویب پهنه نوآوری بندر بوشهر مورد بررسی قرار گرفت که پس از بحث و بررسی با ایجاد پهنه "بندر نوآوری بوشهر" موافقت شد.

وی بیان کرد: ناحیه نوآوری مجموعه‌ای از پهنه‌های شهری است که انباشت مناسبی از دانشگاه‌ها، مرکزهای پژوهشی، فناوری، شرکت‌های نوپا، موسسه‎‌های مالی، سرمایه گذاران، شتاب دهنده‌ها، مرکزهای اقامت، تفریح و گردشگری در آنها شکل گرفته و زیست بوم مناسبی را برای رشد کسب و کارهای دانش بنیان و نوآوری های قشر خلاق فراهم می‌کند.

مصلح ادامه داد: در بوشهر به طور طبیعی پهنه‌ای به مساحت ۲۵۰ هکتار پیرامون دانشگاه خلیج فارس تا پردیس دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد به گونه ای که در این پهنه عناصر تاثیر گذار حضور دارند و ۲۲ درصد از این پهنه را فضای آموزشی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در این زمینه برای جذب کارآفرینان، شرکت‌های نوپا و سرمایه گذارانی که برای احیای مناطقی از شهر فعالیت می‌کنند سه بعد زندگی، کسب و کار و تفریح به صورت همزمان مورد توجه بوده و ارتقا پیدا می‌کند.

مصلح یادآورشد: برای جذب و ماندگاری افراد خلاق در ناحیه برنامه مشخص وجود دارد و با ایجاد یک کانون بستر تعاملات اجتماعی را برای افراد خلاق فراهم می کنند.

وی گفت: ارتقا شاخص‌های تفریح و زندگی در پهنه‌های مشخص، افزایش ارزش افزوده ملک، رشد استقرار کسب و کارهای فناورانه و دانش بنیان در پهنه‌ها، ایجاد سایت های گردشگری فناورانه در پهنه‌ها و رشد شاخص‌های مدیریت شهری نوآورانه از جمله اثرهای بندر نوآوری بوشهر روی اقتصاد شهری خواهد بود.

دانشگاه خلیج فارس اکنون هشت هزار و ۳۹۰ دانشجو دارد که در ۱۰۴ کد رشته تحصیل می‏‌کنند.

شمار اعضای هیات علمی دانشگاه خلیج فارس ۲۵۷ نفر و شمار کد رشته‌‎های دانشگاه خلیج فارس در مقطع‌‎های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب ۳۱، ۶۰ و ۱۳ رشته است.

 
 
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر