چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۱۷۴۷
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

فکرشهر: مقاله "بررسی عنصر نقل و روایت در شروه و آوازهای آیینی جنوب ایران " نوشته محمد مظفری پژوهشگر، نویسنده و هنرمند استان بوشهر در هشتمین سمینار بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی پذیرفته شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد مظفری پژوهشگر و هنرمند استان بوشهر گفت: در این دوره از سمینار ، اساتید و پژوهشگران شناخته شده تئاتر  از کشورهایی نظیر  فنلاند، فرانسه،  کره، صربستان، گرجستان، اسپانیا، هند و ایران حضور خواهند یافت و مقاله‌ها و نظریات خود را ارائه می‌کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه  شروه‌خوانی از مهم‌ترین  آیین‌های آوازی این سرزمین است ، در مقاله ارایه شده سعی شده  در حوزه‌های مختلف  از جمله جنبه‌های نمایشی  به این آیین پرداخته شود.

مظفری اظهارداشت: استان بوشهر به عنوان یکی از خاستگاه‌های آیینی در ایران مطرح است و در حوزه‌های مختلف ، رسوم و آیین‌های  بسیاری  به یادگار مانده دارد که بسیاری از آنها کاربردی مهم در زندگی اجتماعی شهروندان داشته است.

وی گفت: استان بوشهر غنای فرهنگی بسیاری  از آیین های اجرا شده دارد که  موسیقی، نمایش ، شعر و کلام از مهم‌ترین عناصر  آیینی این دیار است.

پژوهشگر و هنرمند استان بوشهر یادآورشد: هشتمین سمینار بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی از ۱۴ تا ۱۶ آذر  ماه جاری  در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر تهران برگزارخواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر