دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۰۳۷
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

فکرشهر:  معاون جرائم سازمان یافته گمرک ایران گفت: تعداد ۱۵ دستگاه ایکس ری برای نصب در مبادی ورودی و خروجی جهت کنترل لازم کالاهای صادراتی و وارداتی خریداری شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رضا گلی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا در بندر دیّر افزود: باتوجه به ظرفیت موجود گمرک جمهوری اسلامی ایران علاوه بر تسهیل گری صادرات کنترل لازم روی کالاها انجام می دهد.

وی گفت: هدف گمرک جلوگیری از کالاهای صادراتی نیست بلکه با انجام کنترل های لازم در صادرات کالاها تلاش جدی دارد.

معاون جرائم سازمان یافته گمرک ایران بیان داشت: در حال حاضر برای کنترل لازم کالاها از سگ های موادیاب استفاده می شود و دستگاه ایکس ری هم ضروری است تا کنترل بیشتر صورت گیرد.

وی در رابطه با لزوم نصب دستگاه ایکس ری در مبادی ورودی و خروجی گمرکات سراسر کشور گفت:  در زمان حاضر گمرک ۱۵ دستگاه ایکس ری در گمرکات نصب و فعال است و ۱۵ دستگاه دیگر نیز خریداری کرده است.

گلی با اشاره به اینکه گمرک بندر دیّر فاقد دستگاه ایکس ری است، ادامه داد: با توجه به اینکه هر کدام از این دستگاهها حدود۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد برای نصب و راه اندازی آن  سرمایه گذار باید استقبال کند؛ البته از ایکس ری های خریداری شده برای بندر دیّر هم در نظر گرفته شده است.

وی گفت: رویکرد گمرک ایران کنترل بیشتر کالاها از راه دستگاههای کنترل کننده مثل ایکس ری است تا هم تسریع در تجارت صورت گیرد و هم انگیزه قاچاق در افراد سودجو از بین برود .

بندر دیّر در جنوب استان بوشهر قراردارد که به دلیل نزدیکی با کشور قطر جهش کالاهای صادراتی و ترانزیتی در این بندر به عنوان بندر مبدا به کشور قطر شتاب زیادی گرفته است و روز گذشته هیات عالی رتبه قطری از گمرک و زیرساخت های این بندر بازدید کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر