سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۱۹۱
جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: آمریکا و حامیانش باید بدانند سرانجام برجام برای ایران وقتی قابل قبول است که تمام تحریم ها یکجا برداشته شوند و در غیر این صورت بازگشت به برجام محقق نمی شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه ‎های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: اینکه فرانسه بیان می کند به دنبال بازگشت به برجام است ایران نیز به همین برجام که توسط آنها امضا شده قانع است ولی انگلیس، فرانسه و آلمان حتی به امضاء خود در برجام پایبندی ندارند.

وی بیان کرد: کشورهای حامی آمریکا در طول تاریخ با وجود انجام جنایت‎ هایی بزرگ آن را توجیه کرده و بعد نیز ادعای حقوق بشر می‎‌کنند.

صفایی بوشهری ادامه داد: نگاه غربی ‎ها این است تا با اعمال فشار ایران را از آرمان ‎ها و ارزش‎ هایش عقب برانند ولی باید بدانند که دولت مردمی با حمایت‎ های رهبر معظم انقلاب و مردم یک قدم نیز از آرمان‎ های نظام و انقلاب عقب نخواهد نشست.

وی افزود: کشورهای طرف برجام چنانچه به این توافق بازنگردند سند بی اعتمادی جهانیان به خود را امضا و به اثبات خواهد رساند، هرچند که آنها اکنون نیز در بین جهانیان اعتماد و اعتباری ندارند.

خطیب نماز بوشهر در بخش دیگری از صحبت‎ های خود با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: شرکت در میدان جهاد و حرکت افشاگرانه و تبلیغی این حضرت برای قیام امام حسین(ع ) از ویژگی‏‎های برجسته حضرت زینب است.

وی افزود: در نبود حضرت زینب بدون شک بخش دوم قیام سید شهدا از بین  می‏ رفت و برای دیگران معرفی نمی‏ شد.

صفایی بوشهری ادامه داد: از بدو شیوع کرونا کادر درمان با وجود همه کمبودها با جان فشانی‌‏های خود در این عرصه، حماسه خدمت پزشکی درمانی را رقم زدند.

وی عنوان کرد: اکنون نیز رسالت سنگینی بر دوش مردم است تا علاوه بر قدر شناسی از کادر درمان و بویژه پرستاران از عادی انگاری نسبت به کرونا اجتناب کنند تا استان دوباره به حالت سخت و نگران کننده کرونایی با آمار فوتی بالا برنگردد.

صفایی بوشهر همچنین با انتقاد از مدیریت صنایع مستقر در استان بوشهر اظهار کرد: تا کی باید تبعیض‌ها و چشم پوششی‌ در حمایت از جوانان بوشهری ادامه پیدا کند؟

وی افزود: مسئولان و کسانی که در عرصه مدیریت صنعتی در استان بوشهر قرار دارند باید به قانون خود امضا کرده برای حمایت از جوانان بومی و اشتغال آنان احساس مسئولیت کنند.

صفایی بوشهری تاکید کرد: جوان تا جوان است قابلیت کار و تلاش دارد ولی در غیر این صورت درون منزل دچار شرایطی نامطلوب می‎شود و برای تشکیل زندگی به مشکل بر می‏ خورد.
وی گفت: بسیاری از جوانان بوشهری نیز تخصص مورد نیاز صنایع  را دارند که باید زمینه برای استخدام آنان فراهم شود.

صفایی بوشهری اظهار کرد: مسئولان باید قدر جوانان و مردم استان را  بدانند چراکه آنان یک تاریخ نجابت، قداست و شرافت در پشتوانه دارند و باید در سرمایه‌گذاری‌های حوزه مختلف با بکارگیری جوانان بومی قدرشناسی لازم از مردم استان صورت گیرد.

وی همچنین بر ضرورت پرداخت به موقع حقوق و دستمزد کارگران تاکید کرد و گفت: در این شرایط خاص معنی و مفهومی ندارد که برخی از مدیران صنعتی پرداخت حقوق و دستمزد کارگران زحمتکش را با تاخیر چندماهه پرداخت کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر