چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۰۷۰
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۳

فکرشهر: غلامحسین کرمی گفت: استان بوشهر بیشترین افزایش اعتبار را در بودجه ۱۴۰۱ دارد که اول یا دوم است و فرصتی خوبی برای تحول اساسی استان خواهد بود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در نشست با مدیرکل و معاونان صداوسیمای مرکز بوشهر گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ پس از تقدیم به مجلس در حال پیمودن مسیر خود است و به‌گونه‌ای پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده که این بودجه کسری نداشته باشد.

غلامحسین کرمی افزود: کسری بودجه زمانی اتفاق می‌افتد که یا منابع درآمدی درست تعریف نشده باشد، یا منابع درآمدی به هر دلیل محقق نشود و یا هزینه‌ها بیشتر از درآمد می‌شود؛ که به‌همین دلایل در سال ۱۴۰۰ کسری بودجه خواهیم داشت، اما امیدواریم که برای ۱۴۰۱ کسری نداشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: استان بوشهر با توجه به شرایطی که دارد از استان‌هایی است که در بودجه سال آینده برای آن بیشترین افزایش اعتبار داده شده که استان اول یا دوم است و فرصت خوبی است که امیدواریم با محقق شدن این اعتبار شاهد تحول اساسی در استان بوشهر باشیم.

او با تأکید بر این‌که باید از فرصت‌هایی که در استان وجود دارد در کنار بودجه و منابع غنی نفت و گاز بهره برده شود، اضافه کرد: هم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و هم قانون برنامه هفتم که دولت باید امسال تقدیم کند و سهم استان بوشهر دیده شود و امیدواریم قانون برنامه هفتم اشکالات برنامه ششم که سالانه درآمد هنگفتی از استان بوشهر از بین برد وجود نداشته باشد و این نقص برطرف شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که امیدواریم با کمک نمایندگان استان از برنامه هفتم استفاده کنیم تا پیشرفت استان را شاهد باشیم.

او با اشاره به اهمیت شبکه استانی صداوسیما یادآور شد: در سال‌های گذشته زحماتی کشده شده، اما این وضع موجودی است که به ما ارث رسیده و گفته شد که بیشتر تجهیزات برای ۳۰ سال و ۴۰ سال پیش است، پس برخی مسئولان در سال‌هایی که درآمد زیاد و وفور نعمت بود کاری نکردند.

کرمی ادامه داد: قرار شد صداوسیما تا هفته آینده پیشنهاد‌های خود را که در لایجه ۱۴۰۱ است ردیف دارند به ما ارائه بدهند تا ما هم با وزیر نفت، معاون وزیر نفت، سازمان برنامه و بودجه، استانداری و دیگر نهاد‌ها بتوانیم بخشی از نیاز‌های اساسی، ضروری و اولویت‌دار صداوسمیای استان را برطرف کنیم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان افزود: صداوسیمای بوشهر آینه تمام‌نمای استان، زبان گویای مردم و چشم نظام است که در مرز فرهنگی فعالیت می‌کند و باید کمک کنیم تا قویتر شود واز حریم فرهنگی دفاع کند.

کرمی اضافه کرد: در حوزه قانون هفتم نیز قرار شد که در یک فرصت یک ماهه یک تیم کارشناسی تعیین شود تا پیشنهاد‌هایی با توجه به برنامه هفتم تنظیم شود و نسخه‌ای از آن به‌دست ما برسد تا ما هم آن‌ها را پیگیری کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر