سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۳۵۲
دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۹

فکرشهر:  مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از اعزام ۱۰ جوان نخبه به مسابقات ملی مهارت خبر داد و گفت: این افراد دو مدال طلا، دو برنز و سه دیپلم افتخار کسب کردند.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۰ شرکت کننده از این استان در نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت که به صورت غیر متمرکز در ۱۰ استان کشور برگزار شده شرکت کردند.

وی اضافه کرد: تاکنون علاوه بر مقام نخست در رشته آجرچینی و کابینت سازی در رشته لوله کشی سرمایشی و گرمایشی و فناوری وب مدال برنز و در رشته‌های آشپزی، کاشی کاری دیوار و کف و کنترل صنعتی نیز رتبه چهارم و دیپلم افتخار را کسب کرده‌اند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ادامه داد: دو شرکت کننده دیگر استان بوشهر در حرفه‌های گل آرایی و تأسیسات الکتریکی نیز تا پایان سال جاری به نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت اعزام می‌شوند.

دراهکی با بیان اینکه ظرفیت‌های مهارت آموزی مناسبی در استان بوشهر وجود دارد، افزود: امیدواریم با برگزاری اردوهای آماده‌سازی مناسب و حمایت‌های مسئولین استان شاهد حضور هر هفت جوان بوشهری در تیم ملی مهارت اعزامی به مسابقات جهانی ۲۰۲۲ شانگهای چین باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر هدف از برگزاری مسابقه‌های ملی مهارت را شناسایی نخبگان مهارتی، استفاده از ظرفیت آنها در راستای پیشبرد هدف‌های اقتصادی، اشاعه فرهنگ مهارت آموزی، توسعه و ترویج گفتمان مهارت در بین جوانان، ارتقا سطح استاندارد سرفصل‌های آموزشی، ایجاد فرصت مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و حرفه‌ای عنوان کرد.

دراهکی با بیان اینکه توسعه کشور در گرو تربیت و آموزش افراد توسعه یافته با مهارت بالا است، ادامه داد: اهمیت به قابلیت‌های مهارتی و حرفه‌ای و پنجه‌های کارآمد رویکرد جدیدی است که در ارائه آموزش‌های مهارتی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دنبال می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر