چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۸۱۳
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲

فکرشهر: فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: بر اثر بارش باران شدید و تگرگ در روزهای اخیر ۵۰۵ هکتار از مزارع گوجه فرنگی، بادمجان و فلفل دلمه این شهرستان دچار خسارت شد.

به گزارش فکرشهر، عبدالله نادری روز یکشنبه درنشست ستاد پیشگیری و هماهنگی مدیریت  بحران دشتی افزود:  از این میزان اراضی کشاورزی خسارت دیده ۳۵۳ هکتار مزارع گوجه فرنگی روستای باغان به میزان ۲۵ هزار تن محصول کشاورزان بطور کلی از بین رفت و ۱۵۲ هکتار مابقی محصولات جالیزی شامل بادمجان و فلفل دلمه است.

وی اضافه کرد: بخشی از محصولات کشاورزی خسارت دیده بیمه است که کارشناسان در حال بررسی میزان زیان های وارده و پرداخت غرامت هستند و برای بقیه سطح زیر کشت نیز سعی خواهد شد در زمینه استمهال تسهیلات وام‌های کشاورزان مساعدت شود.

فرماندار دشتی به ورود سامانه جدید بارشی پرقدرت با پیش بینی هشدار سطح قرمز هواشناسی اشاره کرد و افزود: از  روز گذشته همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در حال آماده باش کامل هستند و از ماشین آلات بخش خصوصی نیز برای کمک به شهروندان و حوادث احتمالی استمداد شده است و در مسیر های اعلام شده در سطح شهرستان استقرار یافته اند.

وی از مردم خواست از سفرهای غیر ضرور خودداری کرده و از منازل خود خارج نشوند و از تجمع در کنار رودخانه های پر آب از جمله رودخانه مند، باغان و دشت پلنگ و آبراه‌های فصلی بجد خودداری کنند.

شهردار خورموج گفت: همه پل‌ها وآبراه‌های فصلی شهر خورموج لایروبی شده و امکانات و ماشین آلات و نیروهای شهرداری در حال آماده باش کامل هستند.

 محمد جواد کاشفی افزود: بخش از شهر خورموج که در حاشیه آبراه‌های فصلی قرار دارند به عنوان نقاط حادثه خیز در شهر شناسایی و به ساکنان و مجاور این آبراه‌ها هشدارهای لازم داده شده و چندین پمپ آب در  نقاط مختلف شهر مستقر هستند که در صورت نیاز و آبگرفتگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: سعی شده بیشتر واحدهای مسکونی که در معرض خطر آبگرفتگی قرار دارند مخلوط ریزی و ایمن سازی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر