سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار ورزش
کد خبر: ۱۰۴۱۴۸
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹

فکرشهر: مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر برای دومین سال متوالی قرار نیست برگزار شود و عمر این مسابقه تنها پنج دوره دوام داشت.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، مسابقات وزنه برداری بین المللی جام فجر پنج دوره در ایران برگزار شد که بزرگترین حسن آن برای المپیک ریو و توکیو بود که گزینشی المپیک محسوب شد. در حال حاضر به نظر می رسد عمر برگزاری این مسابقات کوتاه مدت بوده چراکه با اعلام تقویم فدراسیون جهانی، خبری از  ثبت جام فجر ایران برای دومین سال متوالی نیست.

البته دوره پنجم آن که آخرین دوره بود، در بهمن ۹۸ (اوایل سال ۲۰۲۰) برگزار شد و حاشیه های زیادی داشت که مهم ترین آن بحث پرداخت پاداش ها بود که حتی صدای خارجی ها را درآورد و پاداش ها پس از چند ماه پرداخت شد که یکی از اتفاقات منفی در برگزاری مسابقات بود.

مسابقات جام فجر در سال ۲۰۲۱ برگزار نشد و برای سال ۲۰۲۲ هم در حال حاضر هیچ جایی در تقویم فدراسیون جهانی ندارد. این بحث مطرح شده که فدراسیون برای برگزاری جام فجر از وزارت ورزش بودجه خواسته که مورد موافقت قرار نگرفته است.

البته فدراسیون اگر به دنبال برگزاری این مسابقات بود قطعا باید اسپانسر جذب می کرد چون در شرایطی که حتی فدراسیون ها بودجه کامل خود را از وزارت ورزش نگرفته اند طبیعی است پولی برای برگزاری یک مسابقه بین المللی پرداخت نمی کند. البته جالی سوال دارد که چرا یک مسابقه بین المللی با عمر پنج ساله، آن هم در یک رشته المپیکی و مدال آور هنوز در تامین منابع مالی با مشکل مواجه است و نتوانسته اسپانسرها را راغب کند که برای حمایت مالی از آن قدم جلو بگذارند.   

آنچه مشخص است در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای برگزاری مسابقات جام فجر که روزی فدراسیون به آن می بالید، وجود ندارد. در حالی که اگر این مسابقات در زمان و با جوایز ارزی مناسب برگزار شود، می‌تواند کمکی برای وزنه برداران باشد که نه قراردادهای لیگ می‌تواند دردی از آنها دوا کند و نه حقوق فدراسیونی که خودش با بحران مالی مواجه است، چندان چشمگیر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر