چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۵۹۵۰
سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹

فکرشهر: استاندار بوشهرگفت: همزمان با ایام بزرگداشت دهه مبارک فجر ۴۸۴ پروژه عمرانی در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، احمد محمدی زاده روز سه شنبه در حاشیه افتتاح چهار پروژه عمرانی در شهر جدید عالی شهر از توابع شهرستان بوشهر افزود: از این شمار ۴۱۵ پروژه عمرانی در این استان افتتاح و عملیات اجرایی ۶۹ پروژه دیگر نیز آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: برای اجرای این پروژه‌ها سه هزارو ۲۲۵ میلیارد۳۶۶ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است .

استاندار بوشهر گفت: از مجموع ۴۸۴ پروژه افتتاحی و اجرایی ۳۶۸ پروژه عمرانی و ۴۷پروژه تولیدی و اقتصادی با یکهزارو ۳۲۱ میلیاردو ۶۹۳ میلیون تومان  افتتاح و عملیات اجرایی ۶۳ پروژه عمرانی و ۶ پروژه تولیدی و اقتصادی نیز با اعتبار یکهزارو ۹۰۳ میلیاردو ۶۷۲ میلیون تومان آغاز شده است. 

محمدی زاده یادآورشد: آب شیرین کن جزیره شیف در شهرستان بوشهر، بهره برداری از پروژه آبیاری نخلستان در دشتستان و آغاز عملیات اجرایی شبکه های فرعی آبیاری دشت شبانکاره از جمله این پروژه‌ها هستند.

وی درباره آخرین وضعیت پروژه راه آهن شیراز- بوشهر- عسلویه گفت: این پروژه تعطیل نیست و تلاش می‌شود با پیگیری‌های انجام شده روند اجرای آن سرعت گیرد.

محمدی زاده اضافه کرد: این پروژه ۲ پیمانکار دارد که یکی در شیراز و یکی دیگر به نام شرکت آباد راهان در بوشهر است که این شرکت بابت عملکرد خود در این پروژه ۱۳۰ میلیارد تومان مطالبه دارد و منابع مالی برای آن در مدت گذشته تامین نشده و پیمانکار بناچار کار را محدود کرده است.

وی ادامه داد: از طریق وزارت راه و شهرسازی در حال مذاکره  هستیم تا با انجام اقداماتی موثر این پروژه از وضعیت کنونی خارج شود. 

محمدی زاده اظهارداشت: رئیس جمهور در سفر به بوشهر ۲۰۰ میلیون دلار و در سفر به استان فارس نیز ۲۰۰ میلیون یورو از محل تهاتر نفت به این پروژه اختصاص داد و جلسه هایی بین معاون اول رئیس جمهور و وزارت راه و شهرسازی و مدیران استان‌های بوشهر و فارس تشکیل شد.

وی یادآورشد: ساز و کارهای اجرایی کردن این مصوبه‌ها روند اجرایی طولانی دارد که تلاش می‌شود این مصوبه هر چه سریع‌تر اجرایی و پروژه شتاب گیرد.

محمدی زاده گفت: عملیات اجرایی پروژه راه آهن بوشهر- شیراز  ۱۴ سال پیش آغاز شده و در این مدت با تزریق ۳۰۰ میلیارد تومان تنها ۸.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با این روند پروژه تکمیل شدنی نیست.

وی تاکید کرد: امیدواریم با اجرای مصوبه‌های رئیس جمهور و اختصاص منابع ارزی از محل تهاتر نفت مشکل پروژه راه آهن بوشهر - شیراز به صورت اساسی و ریشه ای حل شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: پروژه راه آهن بوشهر - شیراز ۴۳۰ کیلومتر طول دارد که از این میزان بیش از ۱۲۰ کیلومتر آن در استان بوشهر است و قطعه ۲۵ کیلومتری از کلمه تا اهرم این استان که از سخت ترین قطعه‌ها به شمار می‌رود، شامل ابنیه های سخت و سنگینی از جمله ۱۲ تونل هر کدام از ۱۴۰ تا ۴۷۰ متر، ۱۹ پل از ۱۸۰ تا ۷۰۰ متر و ۶۰ آبرو با ابعاد مختلف است که در زمان حاضر احداث چهار تونل با اندازه ۳۱۰، ۳۰۰، ۱۸۰ و ۱۴۰متری اجرا شده است.

محمد هادی رستمیان افزود: در زمان حاضر ۲ پیمانکار در قطعه ۲۵ راه آهن بوشهر - شیراز مشغول به کار هستند که با توجه به اینکه در سال گذشته اعتبار قابل توجهی برای این پروژه مصوب نشده بود امروز این پیمانکاران مطالباتی دارند.

وی بیان کرد: جلسه های مکرری با حضور رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار و تلاش‌های ویژه ای برای تامین منابع اعتباری این پروژه از محل های دیگر از جمله فاینانس، مشارکت سرمایه گذاران داخلی و تهاتر نفت صورت گرفته که انتظار می رود با تامین این اعتبارات روند اجرایی پروژه سرعت بیشتری بگیرد و از بن بست خارج شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر