چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۶۱۰۶
جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت:مصوبه ششمین سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت در خصوص  مطالعه اجرای طرح‌های توسعه‌ای بنادر ریگ، گناوه و دیلم انجام شده و در  پایان امسال این مطالعات به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سیاوش ارجمندزاده افزود:  برای فاز اجرایی این پروژه ها در سال آینده ،هماهنگی های لازم با سازمان بنادر و دریانوردی  به منظور تامین اعتبار انجام خواهد شد.

وی اظهارکرد: با اجرای این طرح‌های توسعه ای ،  هر سه بندر  را به شکلی از خور خارج  خواهیم کرد که  امکان توسعه های آینده برای آنها میسر شود و محدودیت های خور  برای تردد و تجارت دریایی در آینده رفع شود.

ارجمندزاده گفت: برای لایروبی موقت نیز برای هر سه بندر ، پروژه هایی جداگانه تعریف خواهیم کرد.

وی  در خصوص ساماندهی شناورها، افزود: آئین نامه جدید بصورت غیر رسمی اعلام  شده اما  منتظر ابلاغ رسمی آن طی مکاتبه از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم تا با اجرای آن ،مشکلات همه کسانی که متقاضی ساماندهی هستند حل شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت:   اولین اسکله شناور تفریحی و گردشگری استان بوشهر در بندر گناوه  به میمنت دهه فجر  روز گذشته ه بهره برداری رسید  و دو اسکله دیگر  مربوط به بنادر کنگان و دیلم تا پایان سال تکمیل و افتتاح خواهند شد.

وی اظهارداشت: مشابه همین اسکله برای بندر دیر نیز پیش بینی شده است که فاز مطالعاتی آن به پایان رسیده و سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: اسکله شناور تفریحی گردشگری بندر گناوه داری ۲۰ متر طول و ۵ متر عرض و قابلیت پهلوگیری سه فروند شناور تفریحی بصورت همزمان را دارد.

ارجمند زاده افزود: حداکثر شناوری که از نظر آبخور قابلیت پهلوگیری در کنار این اسکله را دارا می شود، با آبخور ۴ متر است که  قابلیت جابجایی ۱۰۰ گردشگر را دارند.

وی گفت:  یکی از خصوصیات این اسکله ها طراحی آنها بوده که امکان پهلوگیری برای قایق‌های کوچک نیز در کنار آن امکان پذیر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر