سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۷۶۳۶
شنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۲

فکرشهر: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به در پیش بودن عید نوروز و ماه مبارک رمضان تامین پایدار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم باید در اولویت استان‌ها باشد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عباس تابش روز شنبه در نشست تنظیم بازار استان بوشهر افزود: حاکمیت در برابر سودجویانی که از جیب مردم ارتزاق کنند خواهد ایستاد و این انتظار وجود دارد که بر واحدهای بسته‌بندی نیز نظارت دقیق شود.

وی بیان کرد: در بسته‌بندی‎‌ها باید وزن بندی براساس عددهای روتین باشد و از بسته‌‎بندی در وزن‌های ۸۰۰ و ۹۰۰ گرمی به طور جد اجتناب شود.

تابش ادامه داد: در کالای پرمصرفی مانند شکر عرضه فله آن دردسر ساز است و به طور حتم باید بسته‏‎بندی لازم انجام شود و واحد بسته‌بندی کننده باید حق خود را ببرد ولی با این حال در برابر زیاده‌خواهان و فرصت طلبان هیچگونه اغماض و چشم پوشی نخواهد شد.

 رئیس سازمان حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان عنوان کرد: دنیا به سمت سیستم نظارتی هوشمند رفته که باید با هدف تنظیم بازار این رویه مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی ادامه داد: در ارتباط با نظارت دقیق و جامع بر بازار استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج در دستور کار قرار گرفته است که باید برای اجرای مطلوب طرح با هدف تنظیم قیمت کالاها و مقابله با گران‎فروشی هماهنگی لازم صورت گیرد.

تابش اظهار کرد: در اهمیت درج قیمت تولیدکننده روی کالاها این است که رئیس جمهور از این طرح  به عنوان طرح دولت یاد کرده که با هدف شفافیت در فرایند تامین و توزیع کالاها به اجرا درآمده و از زنجیره تامین و توزیع کالاها انتظار است که با طرح یاد شده همکاری لازم را داشته باشد.

تابش ادامه داد: در سیاست جدید ۸۴ هزار قلم کالاها ارزیابی شد که مشخص شد بسیاری از کالاها بدون نظارت و قیمت‌گذاری افزایش قیمت ۱۰ تا ۶۵درصدی داشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر