چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۰۰۸
جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۸

فکرشهر: «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بعد از نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل، اعلام کرد که اعضای سازمان تصمیم گرفتند که درخواست پرواز ممنوع اوکراین را رد کنند.

به گزارش فکرشهر از فارس، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین تا کنون چندین بار از مقامات آمریکا و ناتو درخواست کرده است که در آسمان اوکراین منطقه پرواز ممنوع اعلام کنند تا از پرواز هواپیماها و جنگنده های روسی بر فراز این کشور جلوگیری کنند. درخواستی که از سوی همه طرفهای اوکراینی که مدعی حمایت از این کشور هستند رد شده است.

براساس گزارش رسانه های خبری، دبیرکل ناتو گفته، ما یک طرف درگیری نیستیم، یک ائتلاف دفاعی هستیم و اگر در این جنگ شرکت کنیم شما قربانیان بیشتر خواهد شد.

استولتنبرگ در عین حال روسیه را به استفاده از بمبهای خوشه ای ممنوعه متهم کرد و در ادامه مدعی شد: مسکو به دنبال توسعه نفوذ خود است و کشورهایی که حق دارند مسیر خود را انتخاب کنند را سرکوب می‌کند. وی تاکید کرد، روابط ما با روسیه در بلندمدت دستخوش تغییرات زیادی شده است اما ما به دیپلماسی متعهد باقی خواهعیم ماند.

دبیر کل ناتو درباره پیوستن دیگر کشورها به این ائتلاف نیز گفت: ما تصمیم داریم که فنلاند و سوئد را در تمام گفتوگوهای اعضای ناتو مشارکت دهیم و ترتیبات و برنامه های خود را به آنها اعلام خواهیم کرد.

تلاش ناتو برای فراهم کردن مقدمات پیوستن فنلاند و سوئد به این سازمان درحالیست که آغاز بحران کنونی اوکراین با بحثها پیرامون عضویت کی‌یف در ناتو شروع شد. اقدامی که روسیه صراحتا درباره آن به طرفهای غربی و اوکراین هشدار داده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر