جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۰۸۱۸۵
يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

فکرشهر: ارتش ایالات متحده راه حلی با فناوری پیشرفته برای گرم نگه داشتن دست سربازان بدون نیاز به دستکش ایجاد کرده است.

به گزارش فکرشهر از انتخاب به نقل از نیویورک پست، پیدا کردن یک جفت دستکش مناسب برای نظامیان جهان در طول زمستانی مزایا و معایبی دارد چرا که آغاز چالش بین قربانی کردن دست‌های گرم و انگشتان ماهر است.  

برای غیرنظامیان، انتخاب بین فرم و عملکرد ممکن است توانایی ارسال پیامک با دوستان در دمای انجماد را محدود کند.  با این حال، برای سربازان، از دست دادن عملکرد دست در سرما می‌تواند تأثیری منفی بر عملکرد، بقا و قدرت تیراندازی داشته باشد.  

یکی از مهمترین مسائل برای نظامیان این است که قرار گرفتن در معرض سرما به شدت بر عملکرد دست تأثیر می‌گذارد، دکتر جان کاستلانی، از موسسه تحقیقات پزشکی محیطی ارتش ایالات متحده، گفت: "این اتفاق،   به دلیل این واقعیت است که در محیط‌های سرد، بدن جریان خون را به سمت اطراف کاهش می‌دهد تا از دمای هسته بدن محافظت کند. " بنابراین نواحی مانند دست‌ها و پا‌ها جریان خون کمتری دریافت می‌کنند و در نتیجه دمای پوست کاهش می‌یابد.

محققان ارتش، سال گذشته را صرف توسعه فناوری برای قسمت‌های مختلف بدن کرده‌اند تا جریان خون در دست‌ها را بدون ایجاد مانع در حرکت دست افزایش دهند.

این گروه محققان، دهه‌ها را صرف مطالعه اثرات هوای سرد بر سلامت و عملکرد نظامیان کرده اند.  او همراه با دیگر دانشمندان دستگاه جدیدی ساخته است که در هوای سرد دست و انگشتان را بدون استفاده از دستکش گرم می‌کند، دستگاه گرمایش شخصی مهارت یا PHD۲ به جلوگیری کاهش عملکرد دست در سرما کمک می‌کند.  

کاستلانی، محقق ارشد این پروژه گفت: "این افزایش دما باعث بهبود مهارت خواهد شد. محیط‌هایی با آب و هوای سرد می‌توانند عملکرد سربازان را به طرق مختلفی تحت تاثیر قرار دهند و بر عملکرد هوازی و بی هوازی، قدرت و استقامت عضلانی، شناخت، تعادل مایعات و مهارت دستی تأثیر بگذارد. "

کاستلانی و تیمش در تلاش بودند تا امکان از دست دادن مهارت، که برای بسیاری از وظایف حیاتی است، مانند بارگیری مهمات، جابجایی تجهیزات و فناوری و درمان سربازان مجروح، را شامل می‌شود،   حل کنند.

او گفت:"خود دستکش‌ها می‌توانند مهارت را ۵۰ تا ۷۰ درصد کاهش دهند.  ما به این فکر می‌کردیم که آیا می‌توانیم راه‌حلی پیدا کنیم که به یک فرد امکان دهد دست‌های گرمی داشته باشد، حتی اگر دست برهنه باشد، تا بتواند مهارت خود را حفظ کند یا خیر. "
ارتش امیدوار است که  PHD۲ را تا سال ۲۰۲۶-۲۰۲۸ به سربازان اهدا کند.  

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر