پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۸۷۷۵
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار ایجاد کتابخانه های عمومی و تخصصی شد و گفت: نویسندگان استان بوشهر حمایت مادی و معنوی شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح دوشنبه در دیدار با مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار داشت: کتاب و کتاب خوانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید در جامعه به آن توجه بیشتری صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در جامعه متمدن اسلامی و در هر جغرافیایی مدارس، حوزه‌های علمی و کتابخانه ها دارای جایگاه مهمی هستند اضافه کرد: بعد از ابوریحان بیرونی و ابن سینا، آسیب‌های جدی چون آتش سوزی در کتابخانه ها، فرار نخبگان و … به حوزه کتاب و کتابخوانی وارد شد.

امام جمعه بوشهر خواستار ایجاد کتابخانه های عمومی و تخصصی مطابق با ظرفیت‌های آموزش هر استان شد و افزود: جامع و دارای سالن‌های مطالعه و همچنین سالن‌های مباحثه و مناظره بوده و به کتب الکترونیکی و بخش حفظ کتب تاریخی مجهز باشند.

وی وجود یک کتابخانه محله محور در کنار مساجد و مدارس محله‌ای برای امور علمی، تحقیقی و پژوهشی افراد آن محل را ضروری دانست و گفت: با توجه به وضعیت موجود، باید یک عملیات جامع در حوزه کتاب و کتابخوانی صورت بگیرد و کتابخانه های گویا و دیجیتال ایجاد شوند.

آیت‌الله صفایی بوشهری بر حمایت مادی و معنوی از نویسندگان تاکید کرد و ادامه داد: رونق و قوام کتابخانه به کتاب و نویسندگان آن است.

وی با تاکید بر به کارگیری نیروی جوان و مؤمن انقلابی در رأس امور تاکید کرد و همچنین با ابراز خرسندی از انتخاب و انتصاب یک نیروی متخصص انقلابی در کسوت مدیرکلی کتابخانه های عمومی استان بوشهر، از تلاش و اهتمام دست اندرکاران و مدیران قبلی این اداره کل تقدیر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر