شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۳۱۷
دوشنبه ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

فکرشهر: معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر از عزم جهادی مدیریت استان بوشهر برای تحقق شعار سال خبر داد و گفت: ظرفیت مجموعه‌های دانش‌بنیان برای تولید و اشتغال فعال می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، علی باستین اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده و همه موظفیم در راستای تحقق دقیق شعار سال گام برداریم.

وی با بیان اینکه، شعار سال نباید روی کاغذ بماند افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که شعار سال نباید تنها روی سربرگ‌های اداری و تابلو‌های شهری منتشر شود، بلکه باید با عزم جهادی در راستای تحقق شعار سال و رونق تولید اهتمام ورزیم.

باستین گفت: استان بوشهر دارای ۳ منطقه ویژه اقتصادی و ۱۲ شهرک صنعتی و ۷ ناحیه صنعتی است و برای تحقق شعار سال باید از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را ببریم.

وی افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی موجب رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار می‌شود و باید از کاغذ بازی بیهوده پرهیز کرد و راه را برای سرمایه‌گذاری آسان فراهم کنیم.

باستین گفت: استقرار ۵۳ فاز پالایشگاهی و پتروشیمی شامل ۲۸ پالایشگاه و ۲۵ مجتمع بزرگ پتروشیمی در استان از جمله ظرفیت‌های مهم استان است و باید از این مجموعه‌ها در اشتغال جوانان بومی بهره ببریم.

وی افزود: بنادر استان بوشهر ظرفیت ۴۵ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا را دارند و می‌توان از این ظرفیت عظیم در توسعه اقتصادی استان بهره گرفت.

باستین بیان کرد: ظرفیت کشاورزی و همچنین حوزه شیلات و حوزه معدن نیز برای ایجاد شغل بسیار موثر است و نباید مورد غفلت واقع شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر