سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۴۱۴
چهارشنبه ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۲

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: از جمله مزایای استان بوشهر امنیت آن است که جزو امن ترین استان های کشور است.

به گزارش «فکرشهر»، سرهنگ «فرهاد آراوند» در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: استان بوشهر و شهرستان دشتستان از دیرباز با توجه به جاذبه های گردشگری مختلف از شرایط جوی مناسب گرفته تا دریا و آثار باستانی و... به عنوان قطب گردشگری کشور است.

وی ادامه داد: از جمله مزایای استان بوشهر امنیت آن است که جزو امن ترین استان های کشور است که با زحمات همه مسوولین و همراهی مردم شکل گرفته است.

سرهنگ آراوند بیان داشت: تهدیداتی میهمانان نوروزی را دنبال می‌کند که باید به آن ها توجه داشته باشند. از جمله آنها حوادث رانندگی است و بسته های تشویقی هم برای رانندگانی که رعایت کنند در نظر گرفته شده است و اگر در ایام نوروز رعایت قانون را انجام دهند، پلیس راه و راهور کشور جوایزی عبارت از خودروی ملی و موتورسیکلت برقی به آنها خواهند داد.

وی به رانندگان توصیه کرد «که آستانه تحمل خود را ارتقا دهند و عجله ای نداشته باشند و جمله دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است را ملکه ذهن خود کنند».

آراوند ادامه داد: از دیگر موارد که رانندگان باید رعایت کنند تا حادثه پیش نیاید، استفاده نکردن از تلفن همراه، عدم مشاجره لفظی، رانندگی نکردن به مدت زمان طولانی، سبقت نگرفتن از سمت راست و شانه خاکی جاده، بررسی کردن شرایط جاده ای و وضعیت آب و هوا است.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان، سرقت را دیگر موردی عنوان کرد که مسافران نوروزی را تهدید می‌کند و افزود: یکی از سرقت ها، سرقت منزل است که لازم است مردم از قفل بودن تمامی در و پنجره های خود مطمئن باشند؛ همچنین اگر در کنار خانه تیر برق، علمک گاز یا درختی و... است، سعی کنند از حفاظ های خوب در خانه قبل از مسافرت استفاده کنند.

وی ادامه داد: لازم است مردم از ورود افراد مختلف مانند تعمیرکار سیار، سمسار و... به منزل خصوصا قبل از مسافرت جدا خودداری کنند و اگر از درب برقی استفاده می‌کنند، حتما جلوی درب بمانند تا درب برقی کامل بسته شود و بعد حرکت کنند.

سرهنگ «فرهاد آراوند» افزود: توصیه می کنم مردم وسایل خود را جوری در خودرو بچینند تا جلب توجه نکند تا سارقین نبینند و دیگر مورد این که همه با هم از خانه خارج نشوند؛ همچنین در سیستم روشنایی منزل از حسگرهای تایم دار استفاده کنند و اگر در مسافرت کلید خود را گم کردند، حتما توپی قفل های منزل را عوض کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان ادامه داد: مردم در هنگام مسافرت، اگر مقدور است خط تلفن ثابت خانه را به تلفن همراه انتقال دهند و همسایه های امین خود را مشخص کنند و به آنها مدت زمانی که نیستند را اطلاع رسانی کنند؛ همچنین، افراد ناشناس و غیرمطمئن را از برنامه سفر خود مطلع نکنند و دوربین حفاظتی خود را به کامپیوتر متصل کنند و از طلاجات و سایر اقلام قیمتی در منزل نگهداری نکنند.

وی گفت: مردم عزیز اگر در زمان مراجعت از سفر متوجه سرقت شدند، دست به هیچ جایی نزنند و از طریق سامانه ۱۱۰ پلیس را در جریان قرار دهند تا پیگیری های تخصصی صورت گیرد.

سرهنگ آراوند، توصیه هایی نیز برای هنگام مسافرت به مسافران نوروزی داشت و گفت: مسافرین در خریدها از کارت بانکی استفاده کنند و از حمل پول نقد خودداری کنند و اگر پول نقد دارند، جوری رفتار کنند که جاذبه نداشته باشد؛ همچنین در حفظ و نگهداری کیف خود خصوصا خانم ها کوشا باشند و آن را هیچوقت روی داشبورد و در دسترس سارقین نگهداری نکنند.

وی افزود: مسافران اگر خریدی انجام دادند، از گذاشتن آن روی باربند و... خودداری کنند؛ چون سارقین در کمین هستند و سریعا آن ها را به سرقت می‌برند؛ همچنین به افراد ناشناس اعتماد نکنند و گول افراد شیاد را نخورند و برای خانه های مبله، از مکان هایی که تحت نظارت سازمان، اداره یا ارگانی است، استفاده کنند.

آراوند بیان داشت: فرماندهی انتظامی شهرستان دشتستان نیز در این ایام اقداماتی انجام داده است. برقراری قرارگاه های نوروزی از جمله این موارد است که تعداد ۶ ایستگاه در سطح شهرستان داریم که مثل یک پاسگاه انتظامی امکانات دارند و عمل می‌کنند و امیدواریم که مردم در راحتی کامل به سفر بپردازند. همچنین، اقدامات امنیتی نیز در این راستا انجام داده ایم، از جمله دستگیری افراد فراری و متواری، آزاد نکردن افراد سابقه دار از زندان ها، پاکسازی مکان های مختلف و... که با همراهی نهادهای مختلف روی داده است.

وی اضافه کرد: نقاط حادثه‌خیز در جاده های شهرستان دشتستان شناسایی شده و مواردی را که برای رفع آن مورد نیاز است، در جلسه شورای ترافیک و سایر جلسات عنوان داشته ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: انتظار داریم توصیه ها جدی گرفته شود تا هم از بحران های شدید و حتی روانی پس از روی دادن آن جلوگیری شود و هم امنیت جامعه با همکاری مردم برقرار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر