سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۶۷۳
شنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تاکنون از ظرفیت شوراهای شهر و روستا به خوبی استفاده نشده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر شنبه در نشست با رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: مردم سالاری دینی از ویژگی‌های مهم نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه در نظام‌های دیگر جهان، فعالیت‌ها به حکمرانی استبداد اقتصادی و اجتماعی وابسته است خاطرنشان کرد: مردم سالاری دینی در ایران اسلامی به معنای دقیق تجلی یافته است.

امام جمعه بوشهر خواستار طراحی برنامه‌ها و اهداف چهارساله برای شوراهای شهر و روستا شد و افزود: شورای اسلامی شهر و روستا یک نعمت مهم محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه تاکنون از ظرفیت‌های شوراها به خوبی استفاده نشده است و در صورتی که از ظرفیت‌ها به‌صورت صحیح استفاده نشود به تهدید تبدیل می‌شود.

صفایی بوشهری خواستار توجه به اشتغال‌زایی در شوراها شد و ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا با همکاری نهادهای دولتی برای مردم ایجاد اشتغال کنند که تحقق این مهم زمینه ارتقا نقش شوراها را فراهم می‌کند.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم شوراهای شهر و روستا پیشرفت و افزایش خدمات به مردم دانست و بیان کرد: باید مشکلات شوراهای در شهرها و روستاها آسیب‌شناسی تا زمینه رفع آن مشکلات فراهم شود.

امام جمعه بوشهر حرکت و تلاش شوراهای شهر و روستا بر اساس برنامه دانش‌بنیان را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید نقش خود را در معیشت مردم و تولید ثروت جامعه افزایش دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر