سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۷۲۳
يکشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۱

فکرشهر: قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: جشنواره سراسری فجر تا فجر در حوزه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ادبی با محوریت نماز برگزار می‌شود.
به گزارش فکرشهر از تسنیم، سید احمد زرهانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان بوشهر با اشاره به اینکه تمدن‌های گوناگون در ادوار مختلف تاریخی ایجاد و فروپاشی شده است اظهار داشت: همه تمدن‌ها که دارای امکانات و نشانه‌های قوی بودند فروپاشی شده‌اند فاقد فرهنگ غنی اسلامی بوده‌اند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور روند پیروزی انقلاب اسلامی را برشمرد و افزود: در راستای تحقق انقلاب اسلامی اواخر دهه 40 و اواسط دهه 50 یک انقلاب فرهنگی در ایران ایجاد شد که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 شد.

وی توجه به فرهنگ اسلامی را یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: قدرتی که در دفاع مقدس ارائه شد فرهنگ اسلامی بود و منجر به پیروزی رزمندگان اسلام شد.

زرهانی با بیان اینکه دشمن در کمین است که به فرهنگ اسلامی در جامعه خدشه ایجاد کند افزود: تقویت اقامه نماز مهمترین جلوه فرهنگ انقلاب اسلامی است و اگر اقامه نماز و برقراری ارتباط عبد با معبود باشد همه دستاوردهای انقلاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ترویج نماز، معنویت و ترویج فرهنگ انس با قرآن از برنامه‌های مهم رئیس ستاد اقامه نماز کشور است گفت: استان بوشهر بر اساس بررسی‌ها دارای کارنامه درخشانی است.

وی با اشاره به تدوین و تصویب سند چشم‌انداز 20 ساله ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: باید نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدات، اهداف و برنامه‌های اجرایی دستگاه‌ها در عرصه نماز مورد توجه قرار گیرد که مقدمه آن در سند چشم‌انداز 20 ساله ستاد اقامه نماز کشور وجود دارد.

زرهانی با تأکید بر تدوین سند استانی اقامه نماز افزود: برش استانی سند چشم‌انداز 20 ساله ستاد اقامه نماز کشور باید در دستور کار استان‌ها قرار گیرد و به‌عنوان یکی از اسناد بالا دستی استان تصویب شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور توسعه زیرساخت‌های تقویت فرهنگ اقامه نماز در همه سطوح را از یکی اهداف برش استانی سند چشم‌انداز 20 ساله ستاد اقامه نماز دانست و تصریح کرد: حرکت یک ساله و 20 ساله از دیگر برنامه‌های ستاد اقامه نماز است.

وی اضافه کرد: در این راستا جشنواره سراسری فجر تا فجر در حوزه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ادبی است که معاون توسعه مدیریت منابع وزیر کشور آن را به استان‌ها ابلاغ کرده است.

زرهانی افزود: برگزاری جشنواره فجر تا فجر با محوریت نماز باید در دستور کار استانداران قرار بگیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر