چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۹۹۷۷
پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

فکرشهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: ۵۲ هزار نفر برای شرکت در نهضت جهش تولید مسکن در این استان نام نویسی کردند که از این تعداد تاکنون شرایط ۲۸هزار متقاضی احراز شده است.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر روز پنج‌شنبه به نقل از سید محمود دستغیبی اعلام کرد: احراز شرایط دیگر متقاضیان نیز در حال انجام است.

وی بیان کرد: تاکنون برای بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی در استان بوشهر تامین زمین و در اختیار دستگاه‌های متولی گذاشته شده است.

دستغیبی اضافه کرد: در زمان حاضر ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده که ساخت واحدهای آنان در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: عملیات اجرایی چهار هزار و احد در ۲ مرحله در آبان و اسفند سال گذشته آغاز شد که ساخت واحدها در شهرهای گوناگون از ۲۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دستغیبی با اشاره به این‌که طرح جهش مسکن یک طرح متقاضی‌محور است، افزود: ساخت واحدهای کسی که شرایط او احراز و افتتاح حساب انجام شده، آغاز شده و از متقاضیان می‌خواهیم تا پس از تکمیل فرآیندها، آورده‌های خود را تکمیل کنند تا ساخت مسکن با شتاب بیشتری انجام شود.

وی یادآورشد:براساس نهضت ملی جهش تولید مسکن ۴۰ هزار واحد مسکونی (سالانه ۱۰ هزار واحد مسکونی) باید در مدت چهار سال در ۴۰ شهر این استان ساخته شود.

 سقف وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده استان بوشهر ۳۵۰ میلیون تومان است

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر گفت: سقف وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده استان ۳۵۰ میلیون تومان و در باقی شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: این وام بدون سپرده‌گذاری است و فقط باید ملک در بافت فرسوده باشد سپس بانک مسکن این وام را با نرخ سود ۹ تا ۱۲ درصد را پرداخت می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر درباره جزییات دریافت تسهیلات بافت فرسوده بیان کرد: تمام مالکان و انبوه سازانی که در محدوده بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت تاریخی اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند و مالکانی که پلاک آنها در بافت هدف قرار دارد و پروانه ساخت و ساز را دریافت کردند و پروژه آنها حداقل ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، می‌توانند با دو روش برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده اقدام کنند.

وی  اضافه  کرد: یکی از روش‌های دریافت وام نوسازی مسکن بافت فرسوده، این است که افراد به پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی و سامانه ثبت‌نام مسکن حمایتی مراجعه کنند و با انتخاب گزینه بافت فرسوده ثبت‌نام خود را انجام دهند.

دستغیبی افزود: روش دیگر این است که افراد به صورت مستقیم به سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران و نشانی facility.udrc.ir  مراجعه کنند و آنجا فرآیند ثبت نام دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را پشت سر بگذارند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان بوشهر  در خصوص وام ودیعه اسکان موقت استان نیز گفت: مبلغ وام ودیعه در بوشهر ۴۵ میلیون تومان با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه است

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر