دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۸۱۷
سه‌شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۹

فکرشهر: رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از تجاری‌سازی فناوری تولید بچه‌ماهی در استان خبر داد و گفت: محصولات مشاغل خانگی استان بوشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، علی احمدی زاده عصر دوشنبه در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: توسعه اشتغال یکی از اولویت‌های جهاد دانشگاهی بوشهر بوده و با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت برای چهار هزار نفر در استان ایجاد شغل کرده‌ایم.

وی با اشاره به ایجاد هزار و ۵۰۰ شغل پایدار در زمینه مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: برای ۱۵۰ زن سرپرست خانوار اشتغال پایدار ایجاد شده و محصولات مشاغل خانگی به کشورهای حوزه خلیج فارس، چون عمان، بحرین و قطر صادر می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر افزود: در استان بوشهر هم برای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در حوزه‌های آبزیان، کشاورزی و انرژی انجام شده است.

وی گفت: کشور ما ایران در زمینه تکنولوژی و فناوری در بسیاری از حوزه‌ها، چون صنعت دفاعی و موشکی، صنعت هسته‌ای و سلول‌های بنیادی موفق عمل کرده است که نیاز است در آینده هم با وجود نخبگان و محققانی که وجود دارد در مرز علم و فناوری دنیا حرکت کنیم.

احمدی‌زاده اضافه کرد: در تولید فناوری بچه ماهی که از کشورهای خارجی، چون استرالیا وارد می‌شود در حال تجاری سازی هستیم و همچنین نهاده‌های دامی از دیگر موضوعات مهم است که هم اکنون به شدت به واردات نیاز داریم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر ادامه داد: در حوزه پزشکی اولین کیت تشخیصی کووید ۱۹ را در کشور تولید کردیم، آن هم در شرایطی که در واردات آن دچار مشکل بودیم و دومین آزمایشگاه شناسایی کرونا در استان را ایجاد کردیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر