چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۰۸۹۲
چهارشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۴

فکرشهر: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اولویت تمام ارگان‌ها قرار بگیرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، رقیه زنگنه نژاد صبح چهارشنبه در نشست با مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر در امور بانوان اظهار داشت: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جز با اراده محکم و حرکت جهادی امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: متأسفانه روند ازدواج و فرزند آوری در جامعه بسیار کند است و اگر این روند ادامه داشته باشد، کشور به یک جامعه مسن و غیر مولد و نیازمند مراقبت‌های بیشتر تبدیل می‌شود که با چالش‌های بسیاری مواجه خواهیم بود.

زنگنه نژاد اضافه کرد: شاخص‌ها جمعیت شناختی و داشتن رکوردهای حداقلی نشان می‌دهد باروری زیر سطح جانشینی است و باید قبل از بسته شدن پنجره جمعیتی کشور این امر مهم در اولویت تمام ارگان‌ها قرار بگیرد و با همت و گام‌های بلند تمام دستگاه‌های زیر ربط در استان خصوصاً دانشگاه علوم پزشکی که بحمدالله همراه و پیش‌قدم هست بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت باروری

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم فرهنگ‌سازی در حوزه سلامت باروری و برگزاری دوره‌های آموزشی زایمان طبیعی و بهداشت جنسی زایمان بدون درد و زایمان طبیعی که همه در راستای حفظ سلامت مادر و کودک خواهد بود در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: در خدمات حمایتی مانند تسهیلات وام به زوج‌های نابارور تسریع شود.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات اثرگذار در حوزه سلامت باروری و زایمان طبیعی نقش پزشک زنان است که می‌تواند به‌طور ویژه در راستای این سیاست گزاری نقش‌آفرین باشند.

زنگنه نژاد اضافه کرد: متولیان خدوم ما در مراکز بهداشت و مشاوره با امیدآفرینی و ایجاد نشاط و درگیر کردن تمام اعضا خانواده در دوران بارداری می‌توانند مشوق بسیار خوبی خصوصاً در راستای اجرای بند چهارم سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری باشند.

مشارکت دستگاه‌های متولی

وی افزود: با توجه به لزوم ارتقای آگاهی و توانمندی زوجین در آستانه ازدواج به‌منظور پایداری و تحکیم بنیان خانواده و افزایش رضایتمندی از زندگی زناشویی و… برنامه‌هایی آموزشی با مشارکت دستگاه‌های متولی ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر