سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۱۰۸۲
شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

فکرشهر: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طی سال گذشته بیش از پنج هزار و ۸۰۰ پرونده تخلف صنفی در استان بوشهر تشکیل شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، رضا جمالی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای نظارت بر نحوه عرضه کالا و خدمات جهت جلوگیری از تخلفات صنفی در استان بوشهر اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

وی جلوگیری از تخلفات اقتصادی را یکی از مهمترین اهداف نظارت‌ها و بازرسی‌ها دانست و بیان کرد: طی یک سال گذشته ۸۳ هزار فقره بازرسی از بنگاه‌های صنفی و صنعتی صورت گرفته است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: این بازرسی‌ها منجر به تشکیل سه هزار و ۹۴۶ فقره پرونده تخلف شده است.

وی ارزش این پرونده‌های تخلف را ۵۷۶ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: این پرونده‌ها به منظور اجرای مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

جمالی بیان کرد: دو هزار و ۵۳۲ فقره گشت مشترک بازرسی طی سال گذشته از سطح بازار با حضور کارشناسان صمت، مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اداره غله انجام گرفته که از این تعداد هزار و ۹۱۸ فقره منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی به ارزش بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال موجب صدور ابلاغ احکام تعزیری شده است.

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اضافه کرد: سامانه پاسخگویی ۱۲۴ به صورت سیستمی آماده دریافت درخواست‌ها، شکایات مردمی در حوزه بازار برای بررسی و رسیدگی به حقوق مصرف کنندگان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر