پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر گزارش می دهد؛
فکرشهر: بحران آب در استان بوشهر و به ویژه در بخش کشاورزی، ممنوعیت هایی را برای این بخش ایجاد کرده است؛ ممنوعیت هایی که هر روز وارد فاز فاز تازه ای می گردند...
کد خبر: ۱۱۱۱۷
دوشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: بحران آب در استان بوشهر و به ویژه در بخش کشاورزی، ممنوعیت هایی را برای این بخش ایجاد کرده است؛ ممنوعیت هایی که هر روز وارد فاز فاز تازه ای می گردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، چندین سال از ممنوعیت احداث چاه جدید در دشت های استان بوشهر می گذرد، ممنوعیتی که چندان رعایت نشده بود تا در دولت جدید که این منوعیت ها با جدیدیت و پیگیری بیشتری مورد توجه قرار گرفت و مسئولین به نظارت بیشتر وادار شدند تا جایی که 4 ماه پیش و در نشست شورای تامین منابع آب استان، پیشنهاد پر کردن چاه های غیر مجاز از سوی مدیر عامل آب منطقه ای مطرح شد؛ پیشنهادی که البته با مخالفت برخی مسئولین از جمله فرماندار دشتستان مواجه گردید.

\n\n

استان بوشهر 5500 چاه غیر مجاز دارد و برداشت بی رویه ی آب از این چاه ها، خشک شدن دشت های استان را در پی داشته است؛ حالا، مدیر عامل آب منطقه ای استان بوشهر راه حل دیگری را مطرح کرده، و گفته است: « اجاره زمین‌های کشاورزی در استان بوشهر ممنوع است ».

\n\n

به گزارش فکرشهر، شاپور رجایی در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان دشتی گفت: به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و برداشت های بی رویه توسعه سطح زیر کشت متوقف و محدود می شود و همچنین بر اساس مصوبه شورای حفاظت از منابع آب، توسعه نخیلات ممنوع است.

\n\n

رجایی از ممنوعیت اجاره زمین‌های کشاورزی نیز خبر داد و تصریح کرد: اجاره زمین‌های کشاورزی به ویژه در شهرستان های دشتی، دشتستان و دیر به لحاظ برداشت بی رویه و افزایش سطح کشت ممنوع است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه تشکل آبداران در همه دشت‌ها تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: از سال جاری انتقال آب ممنوع است و تاکنون کارهای خوبی در سطح استان در این خصوص صورت گرفته است.

\n\n

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر از حمایت دولت از توسعه طرح‌های گلخانه ای خبر داد و اضافه کرد: هیچ‌گونه زمینی برای کشت واگذار نمی‌شود و از طرح‌های گلخانه‌ای و مکانیزه نیز در سطح استان حمایت می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، یش از این نیز کشت برخی محصولات خاص و صیفی جات در مناطقی از دشتستان به خصوص شبانکاره ممنوع شده بود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر