چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۰۷۰
جمعه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲

فکرشهر: آیین سنتی و مذهبی "الوداع" ماه رمضان جامعه اهل سنت گناوه در شب ۲۷ ماه مبارک رمضان در مسجد جامع حسنین این شهرستان به جا آورده شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، این آیین که از دیرباز در بین اهل تسنن این منطقه مرسوم بوده است ، دست به دست گشته و هنوز با شور خاصی برگزار می‌شود.

شرکت کنندگان در این آیین اشعاری موزون که بیشتر برگرفته از  اشعار سعدی است قرائت و با حالت حزن و اندوه با ماه مبارک رمضان خداحافظی می‌کنند.

امام جمعه اهل سنت بندرگناوه در این آیین اشعاری با لهجه عربی و فارسی قرائت و سپس شرکت کنندگان در بین ابیات سروده شده  ندای  " الوداع الوداع یا رمضان، و علیک سلام شهر صیام" سر می دادند.

شیخ محمد فاروقی به خبرنگار ایرنا گفت: آیین الوداع از سنت های دیرینه اهل سنت در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان است که در شب ۲۷ و با سبک و روش خاصی برگزار  می‌شود.

به گفته امام جمعه اهل سنت گناوه ، دل کندن از ماه مبارک رمضان برای جامعه تسنن این منطقه بسیار سخت و دشوار است و در آیین الوداع   با حزن و اندوه  از این ماه پرفضیلت خداحافظی می کنند.

وی یادآورشد: بیشتر اشعار آیین الوادع بر گرفته از اشعار سعدی است و شرکت کنندگان با استغفار از خداوند می خواهند به برکت این ماه و شب های قدر  ، از خطاهای آنها  بگذرد و مورد رحمت و لطف قرار گیرند.

فاروقی گفت: دید و بازدید از صله رحم و رفتن بر سر اموات  از دیگر سنت های اهل سنت این شهرستان در روز عید سعید فطر است.

امام جمعه گناوه که  در میان جامعه اهل سنت حضور یافته بود، در ارتباط با فضیلت های ماه مبارک رمضان و لیالی قدر سخنانی ایراد کرد.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی از جامعه اهل سنت این شهرستان خواست در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت گسترده داشته باشند.

 
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر