دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۲۱۱۰
جمعه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: وزیر آموزش و پرورش گفت: همه بایدتلاش کنیم تا با حمایت از تولیدات داخلی در حوزه لوازم التحریر و نوشت افزار، تاثیرات فرهنگی کالاهای غربی بر روی کودکان و دانش آموزان را خنثی کنیم.

به گزارش فکرشهراز وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در دیدار با فعالان تولید نوشت افزار ایرانی، گفت: بر کسی پوشیده نیست که تصاویر و نمادهای گوناگون بر روی لوازم التحریر اثرات فرهنگی-تربیتی فراوانی در ذهن دانش آموزان دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم با محوریت قرارگاه جهادی «عدالت تربیتی و نصیب  آموزشی برابر» و با مشارکت مجموعه‌های تولید کننده لوازم التحریر داخلی، چون کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، خیرین، گروه‌های مردمی و جهادی و سایر نهادهای حاکمیتی و با کمک گرفتن از بستر شبکه دانش آموزی شاد، نیازمندی‌های دانش آموزان بی بضاعت و مناطق محروم و کم برخوردار را شناسایی و با مشارکت و حمایت مردم، خیرین و دستگاه‌های مرتبط، بسته‌های لوازم التحریر و نوشت افزار را به این دانش آموزان و بازماندگان از تحصیل هدیه کنیم.

نوری با  قدردانی از تلاش‌ها و خلاقیت‌های مجموعه تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی-اسلامی، گفت: از طراحی و اجرای یک نشان اعتماد ساز بر روی لوازم التحریر استقبال می‌کنیم تا ضمن حمایت از کالاهای تولید داخل، دانش‌آموزان و خانواده‌ها را از کیفیت لوازم‌ التحریر مطلع کنیم و همه بدانند که تولیدات با این نشان قابل اعتماد و دارای پیوست فرهنگی است.  

مهمترین اثر فرهنگی استفاده از لوازم التحریر ایرانی تقویت روحیه خودباوری است

در ادامه این نشست، حمیدرضا خان محمدی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول قرارگاه جهادی «عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» با بیان اهداف قرارگاه در حوزه حمایت از دانش آموزان مناطق کم برخوردار، آمادگی کامل این قرارگاه را برای حمایت از مجمع نوشت افزار و تولیدات داخلی اعلام و از برنامه‌های تنظیم گری و تسهیل گری قرارگاه، بین مجموعه های فعال در این حوزه خبر داد.

وی افزود: هنرستان‌ها در مناطق کم برخوردار می‌توانند، بستری مناسب برای آموزش و تولید باشند و بخشی از ظرفیت‌های این دانش آموزان برای تولید لوازم التحریر به کارگرفته شود.

در این نشست فعالان حوزه نوشت افزار با بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود، اظهار کردند: مهمترین محور اثر فرهنگی استفاده از لوازم التحریر ایرانی بر دانش آموزان، تقویت روحیه خودباوری است که از همان ابتدای دوران یادگیری جمله «ما می‌توانیم» را مشق می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر